Luft i maven eller den lille??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. april 2013

Den første

Jeg er helt ny her, og ganske nysgerrig. Er nu 18+2, og jeg har den sidstes uges tid kunne mærke noget i maven, men er meget usikker på, hvad det er.. Måske luft, måske den lille?? Det kommer gerne om eftermiddagen, og varer ret kort tid..

Jeg synes selv, at det er tidligt, at tænke, at det kan være den lille, og på den anden side tænker jeg, at det er pudsigt, at det kommer hver dag for tiden..

Er der nogle af jer, som er førstegangsgravide, som kan mærke den lille??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

FrkDitte

Den første skriver:

Jeg er helt ny her, og ganske nysgerrig. Er nu 18+2, og jeg har den sidstes uges tid kunne mærke noget i maven, men er meget usikker på, hvad det er.. Måske luft, måske den lille?? Det kommer gerne om eftermiddagen, og varer ret kort tid..

Jeg synes selv, at det er tidligt, at tænke, at det kan være den lille, og på den anden side tænker jeg, at det er pudsigt, at det kommer hver dag for tiden..

Er der nogle af jer, som er førstegangsgravide, som kan mærke den lille??

Hejsa,

og velkommen til 

Jeg havde det nøjagtig ligesom dig.. kunne mærke noget men vidste ikke helt hvad det var.. tror også det startede omkring de 18 uger.. måske 17.. Det kan være rigtig svært at mærke forskel på de små bobler tarmene laver og så de "bobler" der kan komme fra baby..

Men en aften for ca. 10 dage siden.. da var jeg slet ikke i tvivl.. bittesmå puf når jeg lå på siden..  (jeg er nu 20+3, også førstegangsgravid)

Men du må ikke blive forskrækket, hvis du en periode ikke mærker noget.. det er helt normalt.. 

D.

Anmeld

28. april 2013

Den første

Hej 

- og tillykke med graviditeten!!

Dejligt at læse dit indlæg. Det tyder på, at alt er som det skal være . Noget der også ind imellem kan undrer mig er, at jeg ind imellem mærker noget, når jeg sidder, men sjældent når jeg ligger. Når jeg læser om at "mærke barnet" er det altid beskrevet, at man skal ligge sig ned, være helt i ro og mærke efter. Prøver jeg det,mærker jeg ikke rigtig noget.. 

Mærker du liv dagligt nu, nu du er i 21 uge? 

/G.

Anmeld

28. april 2013

FrkDitte

Den første skriver:

Hej 

- og tillykke med graviditeten!!

Dejligt at læse dit indlæg. Det tyder på, at alt er som det skal være . Noget der også ind imellem kan undrer mig er, at jeg ind imellem mærker noget, når jeg sidder, men sjældent når jeg ligger. Når jeg læser om at "mærke barnet" er det altid beskrevet, at man skal ligge sig ned, være helt i ro og mærke efter. Prøver jeg det,mærker jeg ikke rigtig noget.. 

Mærker du liv dagligt nu, nu du er i 21 uge? 

/G.

Næsten dagligt.. men nogle dage er det kun få puf.. det kommer lige an på hvordan han ligger derinde.. min moderkage ligger mod forvæggen, altså imellem maveskindet og baby og så ligger den lidt til højre side, så jeg kan kun mærke de puf der rammer i venstre side..

Vi var til 3D/4D scanning i går og der tumlede han rundt.. det var så sjovt at se.. Det kan jeg anbefale! 

Jeg mener omkring uge 26-28 skal man helst kunne mærke liv dagligt.. men lige nu er det bare hyggeligt når det sker..

D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.