Janne T. skriver:
Okay, nu må i altså lige råde mig her! I og med Rose bare IKKE ville sove lige fra day one, er det her total i den anden grøft, og jeg kan ikke finde ud af, om det er for meget 
James sover meget. Som i VIRKELIG meget. Han er 10 dage gammel. Jeg vil tro, at i går var han måske vågen i 5 ud af 24 timer, og sov altså måske 19 timer. I dag har han været mindre vågen end det, måske har han - siden midnat - været vågen et par timer sammenlagt. Dagen er ikke omme endnu, og håber da han vågner nu her, så han vil sove i nat som han plejer.
Men er det ok han sover så meget? Han melder sig selv til sine måltider, selvom han falder i søvn, men han vågner ikke sådan helt op, men brokker/søger bare halvt sovende, og sutter så effektivt og falder i søvn igen til sidst.
Han tisser fint og har gode lortebleer, og når han er vågen kigger han opmærksomt rundt. Han brokker sig og skriger yderst sjældent, det er virkelig undtagelsen fremfor reglen!
Men er alt det her ok i en alder af 10 dage? Jeg kan jo slet ikke finde ud af det, Rose skreg konstant, ville ikke sove, amningen var bøvlet... det er som om James har taget ALT fra Rose og så vendt det 180 grader.
Vi stimulerer ham og pludrer/hygger, når han er vågen. kommer bare i tvivl om jeg burde vække ham, når han sover SÅ mange timer i døgnet? 
Det er helt i orden.. her var hun kun vågen når hin spiste.. så blev nød til at amme.. tage fra og skifte ble og så amme færdig.. for ellers sov hun