Hvem ringer jeg lige til?!? :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

841 visninger
7 svar
5 synes godt om
23. april 2013

Jupiter

God formiddag i kloge hoveder herinde!

Jeg forsøger at gøre en lang historie kort, og håber bare på nogle gode bud på hvem der lige skal hjælpe mig igennem den her hurtle:

Før jeg blev gravid var jeg ved egen læge, derefter ryglæge og fik ved en scanning konstateret en diskuspolaps i lænden - derfor blev jeg henvist til en fysioterapeut og kom i gang med et behandlingsforløb hos ham.

Et lille stykke inde i graviditeten startede alle de der dumme gener som man nu får, og jeg satte behandlingen på standby, da jeg simpelthen ikke kunne overskue det!

Nu er jeg i uge 37 af graviditeten, og foruden bækkenløsning, er jeg helt sikker på at den her diskusprolaps er medskyldig i mine MANGE ULIDELIGE smerter i lænden og ryggen!

Så spøgsmålet er: Hvem ringer jeg til? Lægen, Ryglægen, Fysioterapeuten eller Jordemoderen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

gonefishing

Jupiter skriver:

Jeg forsøger at gøre en lang historie kort, og håber bare på nogle gode bud på hvem der lige skal hjælpe mig igennem den her hurtle:

Før jeg blev gravid var jeg ved egen læge, derefter ryglæge og fik ved en scanning konstateret en diskuspolaps i lænden - derfor blev jeg henvist til en fysioterapeut og kom i gang med et behandlingsforløb hos ham.

Et lille stykke inde i graviditeten startede alle de der dumme gener som man nu får, og jeg satte behandlingen på standby, da jeg simpelthen ikke kunne overskue det!

Nu er jeg i uge 37 af graviditeten, og foruden bækkenløsning, er jeg helt sikker på at den her diskusprolaps er medskyldig i mine MANGE ULIDELIGE smerter i lænden og ryggen!

Så spøgsmålet er: Hvem ringer jeg til? Lægen, Ryglægen, Fysioterapeuten eller Jordemoderen?

Fys fys fys fys.... fys.

Er kun i uge 21 men har selv en rygskade og bækkenløsning fra uge 12.
Der er kkke meget a det end fys og varmvands øvelser i svømmehallen.

Anmeld

23. april 2013

Jupiter

Flodkilling skriver:

Fys fys fys fys.... fys.

Er kun i uge 21 men har selv en rygskade og bækkenløsning fra uge 12.
Der er kkke meget a det end fys og varmvands øvelser i svømmehallen.

Tak for dit svar 

Det er også min umiddelbare tanke, men jeg har ikke været der siden uge 8-9 stykker , og jeg tvivler faktisk også lidt på at han kan gøre så meget ved det pga. min bækkenløsning (det har en anden fys, gennem JM, nemlig forsøgt uden held ).

Tror du han har noget at byde på trods alt?

Anmeld

23. april 2013

Krussedulle

Jupiter skriver:

Jeg ville ringe til min jm!

Jeg var godt nok gået over tid, men jeg snakkede med min jm om min bækkenløsning, der var blevet så slem at jeg knap kunne gå! Og jeg fik en tid til igangsættelse før jeg egentlig skulle!

Prøv din jm først!

Anmeld

23. april 2013

Maja88

Fys eller en osteopeut... og så jm og se om du ikke kan få akupunktur gennem dem

Anmeld

23. april 2013

Kofoed.

mit svar vil være flere. først læge, så du evt kan få noget smertestillende. jordemoder, så du evt kan blive sat i gang tidligere grundet smerter. fys så du måske kan nå et par behandlinger inden fødsel.

Anmeld

23. april 2013

Jupiter

Tak for jeres forslag alle sammen.

Jeg tror jeg har besluttet at tale med JM først og fremmest.

Baby er vigtigst - og det ved hun jo trods alt mest om 

Kan man tillade sig at ringe udenfor telefontid synes i?

Det er jo ikke akut (så ville jeg benytte FG), og hun har først åben konsultation på torsdag.

I dag har de kun ½ times telefontid, men der står "til tidsbestilling" - så har de vel ikke tid til mine spørgsmål?

Anmeld

23. april 2013

gonefishing

Jupiter skriver:

Tak for dit svar 

Det er også min umiddelbare tanke, men jeg har ikke været der siden uge 8-9 stykker , og jeg tvivler faktisk også lidt på at han kan gøre så meget ved det pga. min bækkenløsning (det har en anden fys, gennem JM, nemlig forsøgt uden held ).

Tror du han har noget at byde på trods alt?

Jeg vil mene at du skal give ham chancen.
Og hvis ikke han kan gøre noget for dig så er det tilbage til din egen læge.

Jeg får akupunktur gennem jordmoderen for bækkenløsning, forstoppelse, smerter andre steder og så noget der beroligere lidt.

Det virker for mig! Jeg svæver derfra på en høj sky som var jeg påvirket af stoffer og smertestillende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.