Kan jeg tillade mig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

898 visninger
7 svar
12 synes godt om
23. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg har en delesøn på 2,5 og hans far vil ikke rigtig tage sig tid til at vi kan snakke sammen, om hvordan tingene skal køre.

Vi har nu prøvet at have 14. dags aftale, så vores søn er ved ham hver anden weekend, men hans far har allerede brudt de aftaler/regler vi har lavet, og han vil nu ikke rigtig tage sig til til at vi kan snakke om det når vores søn ikke er i nærheden. 

Han mener vi godt kan snakke om sådanne ting, samtidig med vores søn er der, hvilket jeg er totalt mostander af!

Men nu i morgen, kommer vores søns farmor og hygger med ham en hel dag, fordi hun er lockoutet. Så tænkte jeg på, om jeg godt kan tillade mig at lufte de her problemer overfor hende? Måske lidt skubbe på den side, så han måske kan sætte lidt gang i ham? 

Hm, kan jeg tillade mig det? Eller er det for dumt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2013

Aabye

Anonym skriver:

Jeg har en delesøn på 2,5 og hans far vil ikke rigtig tage sig tid til at vi kan snakke sammen, om hvordan tingene skal køre.

Vi har nu prøvet at have 14. dags aftale, så vores søn er ved ham hver anden weekend, men hans far har allerede brudt de aftaler/regler vi har lavet, og han vil nu ikke rigtig tage sig til til at vi kan snakke om det når vores søn ikke er i nærheden. 

Han mener vi godt kan snakke om sådanne ting, samtidig med vores søn er der, hvilket jeg er totalt mostander af!

Men nu i morgen, kommer vores søns farmor og hygger med ham en hel dag, fordi hun er lockoutet. Så tænkte jeg på, om jeg godt kan tillade mig at lufte de her problemer overfor hende? Måske lidt skubbe på den side, så han måske kan sætte lidt gang i ham? 

Jeg synes ikke der er noget galt i at lufte dine frustrationer over for farmor.. 

Anmeld

23. april 2013

Benjamins'mor

Jeg synes godt du kan lufte dine tanker lidt.
Men ville nok også være lidt påpasselig, da det jo vil være surt hvis i bliver uvenner mens dit barn er der.

Anmeld

23. april 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg synes godt du kan lufte dine tanker lidt.
Men ville nok også være lidt påpasselig, da det jo vil være surt hvis i bliver uvenner mens dit barn er der.

altså hun skal spise med og være der helt til puttetid, fordi jeg onsdag aften er afsted som spejderleder ..

så tænkte at jeg ville lufte når han var puttet og jeg var kommet hjem? 

Anmeld

23. april 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

altså hun skal spise med og være der helt til puttetid, fordi jeg onsdag aften er afsted som spejderleder ..

så tænkte at jeg ville lufte når han var puttet og jeg var kommet hjem? 

Det lyder som en god ide.

Anmeld

23. april 2013

L&V

Anonym skriver:

Nej det syntes jeg ik man ka tillade sig... Hva ska hun blandes ind i jeres problemer for.. Det er en sag mellem dig og ham og i må løse det selv..

Anmeld

23. april 2013

wamse

Jeg synes ikke du kan "tillade" dig det, og du skal i den grad være forberedt på en reaktion på det.
Jeg har prøvet det, når der pludselig er flere parter, der bliver blandet ind i det.
I er 2 forældre, der skal løse dette her sammen, og bedsteforældre skal ikke ind over.
Uanset hvor vanskeligt det kan virke, at få ham til at forstå din mening, så er det ikke ok at inddrage hans mor, og jeg ville godt nok også reagere, hvis min eks forsøgte at umyndiggøre mig på den måde

Anmeld

23. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Nej, det kan du ikke - I må som forældre lære at tackle jeres egne problemer og finde løsninger på dem, I er voksne mennesker - og der kommer mange andre ting fremover, der skal findes løsninger på, så I kan lige så godt få sat dagsordenen nu.

Derudover synes jeg ikke, at det er i orden, at farmor skal stå som lus mellem 2 negle og føle sig klemt, for i hendes hoved er der en trussel om, at hvis hun siger eller gør noget forkert, så får hun ikke lov til at se hendes barnebarn (sådan tænker du ikke, men det kan hun hurtigt komme til) - og samtidigt så kritiserer du altså hendes søn, det er svært følelsmæssigt for hende at forholde sig til disse ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.