Sol-eksem! = INGEN nattesøvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.163 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. juni 2009

SHJuP

SUK!
Så er det slut med nattesøvn hjemme hos os...
Ida har jo længe været ramt af børne-eksem, og fået creme for det...

Men nu er sommeren så igang, og hun ser helt vild ud på mave og ryg... Har siddet og bladret rundt på nettet (fyyyy... Brugt noget af arbejdstiden på det) og synes det ligner sol-eksem hun har nu...

Hun skriger om natten fordi det kløer og gør ondt... Stakkels pus!
Vi gør alt, hvad vi kan, og vil smutte forbi apotek eller matas i pausen for at se om de har nogle gode råd... Hmmm... Gad vide, hvem der er bedst at spørge...

I dag er hun bare SÅ træt, for vi brugte så mange timer i aftes/nat på at smøre hende i cremer... SUK!

Knus fra Stine -nu igen uden nattesøvn :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Åhhhhh... stakkels pus... 

jeg aner virkelig ikke hvad man skal gøre i den situation, andet end måske at kontakte en bioressonans terapeud. Det har hjulpet mig, da jeg var stærkt plaget af eksem over det meste af kroppen...

GOd bedring!!

KRAM

Anmeld

29. juni 2009

Rikke Houmøller Thaarup

clarityn mixtur... Det plejer at virke mod kløen.

Det er så modbydeligt. Katrine lider også af det. Hun får clarityn ½-1 time før sengetid og så sover hun dejligt.
Mildison til at smøre med... En meget mild steroidcreme, der dæmper reaktionen. Den er fantastisk til soleksem og den skader ikke huden. Og bliver ikke optaget systemisk.
Hvis i skal have noget der kun er kløestillende til at smøre med, så prøv med xylokain salve. Der er ikke sprit i, som der er i gelen.

Det går for det meste væk med alderen.. Ungernes hud er mere sart end voksenhud.

Rikke

Anmeld

29. juni 2009

Tina2

Uha, det lyder træls......

Milas har børneeksem i knæhaserne og bagpå lårene... Ingen af dem har haft soleksem, men jeg får det meget nemt selv, når vi er sydpå- om jeg så bruger factor 30!

I Thisted har de en ny butik som hedder Økopoteket eller lign, og der skulle de ha en solcreme som var eminemt til at modvirke soleksem, så den skal jeg bestemt ha fat i, ved bare ikke hvad den hedder.......
Får lige min mor til at købe den imorgen.....

Ellers bruger vi xylocain salve som er kløe- og smertestillende og det virker! Bruger det mod myggestik osv....
Aloe vera gel er også godt men det skal være min. 98%......

God bedring...

Anmeld

30. juni 2009

SHJuP

Var på apoteket i går, og fik noget flydende xylocain til at duppe på med vat... Men hold da k*** hvor hun skreg da jeg puttede det på!

Skreg af smerte!

Så vil lige prøve nogle af Rikkes fif... Tak for det

Knus fra Stine

Anmeld

30. juni 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Syntes helt ærlig du skal kaste det xylokain linement lige tilbage i hovedet på den apoteksansatte... Hun/han er sq da et fjols!!!!!
Der er sprit i det lort og selvfølgelig vil det svie. Der står vist oven i købet på flasken, at det kun må kommes på "hel" hud.... Men når noget klør, så kradser man jo hul på huden. Også selv om det ikke kan ses.
Fuldstændig hul i hovedet at komme det på soleksem hos et barn.

Nå, nu er jeg kommet ud med min galde.. hi hi

Xylokain er godt nok, som sådan.. man skal bare være opmærksom på at den eneste der IKKE er sprit i (ethanol) er salven.

Held og lykke og god bedring!

knus Rikke

Anmeld

30. juni 2009

Tina2

Aaaaaargh, det har vi også haft og det skal man skisme ikke bruge! Sikke en klaphat hun er på apoteket!!!!!!

Tube med salve du:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.