8 uger - rytme, tigerspring og lange nætter!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.845 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. april 2013

Sanne Wiingreen

Hej mødregruppe.

Har nogen prøvet noget lignende? Jeg ammer min lille pige på 8 uger. Hun har indtil nu kun grædt når hun var sulten. Nu græder hun flere gange om dagen, især når hun er træt. Hun er meget svær at trøste især om aftenen og natten. I nat græd hun 1 time - efter at hun var blevet ammet. Hun kunne slet ikke falde i søvn, lå og kørte rundt med arme og ben og hoved trods svøb. Kørte sig selv op i en spids og faldt først til ro, da far fik hende vugget i søvn.

Hun vågner meget let nu og har ændret sin søvnrytme helt.

Har prøvet at lægge hende før hun viste træthedstegn (ca efter 1 ½ time), men så blev hun utilfreds. Hvis jeg så lægger hende EFTER hun har vist træthedstegn, så bliver hun også ked af det, og græder inden hun falder i søvn.

Åååh, mor her er træt og udkørt - hvilket ikke hjælper på trøstnings-evnen og mælkeproduktion.

Er det dét klassiske tigerspring eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

2babygirls

Sanne Wiingreen skriver:

Hej mødregruppe.

Har nogen prøvet noget lignende? Jeg ammer min lille pige på 8 uger. Hun har indtil nu kun grædt når hun var sulten. Nu græder hun flere gange om dagen, især når hun er træt. Hun er meget svær at trøste især om aftenen og natten. I nat græd hun 1 time - efter at hun var blevet ammet. Hun kunne slet ikke falde i søvn, lå og kørte rundt med arme og ben og hoved trods svøb. Kørte sig selv op i en spids og faldt først til ro, da far fik hende vugget i søvn.

Hun vågner meget let nu og har ændret sin søvnrytme helt.

Har prøvet at lægge hende før hun viste træthedstegn (ca efter 1 ½ time), men så blev hun utilfreds. Hvis jeg så lægger hende EFTER hun har vist træthedstegn, så bliver hun også ked af det, og græder inden hun falder i søvn.

Åååh, mor her er træt og udkørt - hvilket ikke hjælper på trøstnings-evnen og mælkeproduktion.

Er det dét klassiske tigerspring eller?

Lyder helt klart som en tiger på spil.

jeg har gjort det at jeg har ammet liggende, gerne i et mørkt rum så min pige faldt i søvn ved mig. På den måde har jeg sikret hende en masse lure, og så haft iPad, mobil, fjernbetjening og mad inden for rækkevidde så vi kunne ligge sammen 

Anmeld

24. april 2013

sofi1150

Voresnaboers dreng kan også være meget svær at trøste, især om aftenen. Vi har fundet ud af at han tit har ondt i maven. Det vi har prøvet er mavemassage som min massør veninde har vist mig. Men også et varmt bad i TummyTub'en gør underværker.

Jeg ammer også ofte liggende og så falder han i søvn hos mig.

Min sundhedsplejerske har også snakket meget om at man skal sørge for at amme dem længe nok til at de har fået 'den fede mælk'.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.