Jeg har fundet ud af, at jeg er en måned henne i en graviditet og det er jo ikke langt jeg er henne, men alligevel er jeg fyldt med blandede følelser.
For det første er jeg i tvivl om, at jeg skal få foretaget en abort eller ej. Jeg vil gerne have barnet men der hvor jeg er i mit liv lige nu, er det måske ikke det mest hensigtsmæssige. Jeg er igang med min uddannelse - påbegynder min kandidat til september - det er netop denne klods, som skal afgøre udfaldet. Jeg er ikke sammen med "faren", så jeg vil blive alenemor. I mit hoved er jeg 100% klar og ansvarlig hvad det angår.
Netop faren er det andet problem. Jeg ved ikke, om jeg skal fortælle ham det - selvfølgelig hvis jeg vælger at beholde barnet. Men hvis jeg nu kommer frem til, at jeg skal have en abort, skal han så stadig have det af vide? Jeg har været sammen med ham nogle gange seksuelt og det er en jeg snakker rigtig godt med og vi ses ofte - på vennebasis. Jeg stoppede det fordi jeg begyndte at få følelser for ham og han var ikke besluttet på noget fast.
De to ting kører meget i mit hoved - og jeg ved ikke om der overhovedet er grund til at tænke så meget over det, når jeg kun er en måned henne.
Hvad er jeres holdning?
Anmeld