Jeg er 8+4 i dag og er kommet i den situation at jeg har fået galdesten i sådan en grad at lægerne vil fjerne min galdeblære allerede på torsdag
Jeg havde et voldsomt smerte anfald natten til onsdag, var ved egen læge onsdag formiddag, fik taget blodprøver, med mistanke om galdesten.
Blev ringet op torsdag morgen af lægen med besked om at køre til akut afd. på kolding sygehus omgående, da jeg havde forhøjet levertal, blev indlagt under to timer efter under skarp opservation, da nye prøver viste forhøjet infektionstal og tegn på betændelse i bugspytkirtlen.
De ville have haft mig i en MR scanner, men turde alligevel ikke pga min graviditet (tak for den unødige 13 timer lange faste med morgenkvalme
)
Blev udskrevet i lørdags med nedad gående tal, men blev sat på en såkaldt akut 2 operationsliste, som så bliver på torsdag.
Jeg fik to valg, enten ville de fjerne min galdeblære med det samme i her i starten af graviditeten, eller også kunne vi vente og se om det blev bedre, men gjorde det ikke det kunne jeg risikere at jeg skulle opereres alligevel inden fødslen, og hvis jeg f.eks var 7 mdr henne, var det ikke sikkert at de kunne komme til at fjerne den uden at skade barnet ydeligere.
Risikoen for at det går galt med min graviditet er næsten lige stor om jeg er 2 mdr eller 7 mdr henne, der er en ydeligere risiko ved at se tiden an og det er at der er en ret stor chance for at der igen vil sætte sig en galdesten i vejen for min bygspytkirtel og lave betændelse og det er farligt.
Min holdning lige nu er at jeg hellere vil have fjernet den med det samme, for vil nødigt ud i at det går hen og skaber alvorlige problemer, samtidig tænker jeg at det må være bedre at risikere at miste barnet nu end hvis jeg er 7 mdr henne, det tror jeg ikke vil være til at bære.
Men der går så mange ting igennem mit hoved lige nu, er det den rigtige beslutning ovs, så vil høre om der er nogen her der har prøvet noget lign.?