når man føler familien svigter !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.100 visninger
4 svar
3 synes godt om
21. april 2013

Anonym trådstarter

.

Jeg håber nogle på siden kan give mig og min lille familie et godt råd på vejen.

1. Vi har lige fået vores 2 fantastiske barn her d. 11 april kom vores guldklump til verden. Vi har informeret hele familien om velkomsten. Men sagen er at min svigerfamilie ikke har været hos os endnu. Ikke ringet og spurgt ind til hvordan vi har det, og hvordan børnene tager det! vi har først med en invitation - men den havde de ikke lyst til at tage i mod da de hellere ville bygge hus om og mente de havde nok at se til. Min kæreste fik helt ondt i maven over det, og vidste ikke hvad han skulle gøre. For min familie kommer væltende ind med blomster/gaver og deres glade og stolte kærlighed til børnene.. og ikke mindst spændingen for at røre og se. Så synes jeg godt nok det er en smule taveligt at svigerfamilien ikke viser en dyt interesse og min familie spørg sådan ind til, om min kærestes familie har set vidunderet. Og vi bliver ved at sige nej ikke endnu! og ringer gør de skam heller ikke! Men, sørgeligt nok tager de uden problemer til deres andet barnebarns konfiamation - selvom de havde meget at se til, og ikke kunne komme ud til os.. må sige det skuffer og gør os rigtig kede! jeg er virkelig kede på børnenes vegne og ikke mindst min kærestes... For det er ikke meget interesse de hidtil har vist sig som bedsteforældre overfor nogle af vores... ): Puha hvor det gør ondt at de ikke så meget som har ringet endnu ):

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2013

Mettefpigen

Der er ikk så meget at gøre end at sige det til dem.... Min eks familie var på samme måde.. På halvandet år besøgte de bassen ca 4 gange inkl hans fødselsdag... Udover det så ringede de aldrig... Men jeg lærte at leve med det, fordi det er dem det går udover når børnene blir ældre og de ikk kender dem....

Anmeld

21. april 2013

tinasmor

Det lyder virkelig ikke rart. Jeg synes, at din mand skal sige det som det er. Uden at de skal føle at det er et angreb. Tage udgangspunkt i hvordan det føles for ham.

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan det ville være at bliver mormor/farmor og så ikke have en interesse for det dejlige nye liv der bliver skabt.

Snak med dem. Hvis det ikke ændre sig, er der nok ikke andet at gøre end at måtte acceptere det og prøve at lade være med at blive alt for skuffet/bitter, selv om det sikkert er svært. Så må I bare lade din familie få så meget så muligt med ungerne.

Tillykke med den lille ny.

Anmeld

21. april 2013

gonefishing

Anonym skriver:

.

Jeg håber nogle på siden kan give mig og min lille familie et godt råd på vejen.

1. Vi har lige fået vores 2 fantastiske barn her d. 11 april kom vores guldklump til verden. Vi har informeret hele familien om velkomsten. Men sagen er at min svigerfamilie ikke har været hos os endnu. Ikke ringet og spurgt ind til hvordan vi har det, og hvordan børnene tager det! vi har først med en invitation - men den havde de ikke lyst til at tage i mod da de hellere ville bygge hus om og mente de havde nok at se til. Min kæreste fik helt ondt i maven over det, og vidste ikke hvad han skulle gøre. For min familie kommer væltende ind med blomster/gaver og deres glade og stolte kærlighed til børnene.. og ikke mindst spændingen for at røre og se. Så synes jeg godt nok det er en smule taveligt at svigerfamilien ikke viser en dyt interesse og min familie spørg sådan ind til, om min kærestes familie har set vidunderet. Og vi bliver ved at sige nej ikke endnu! og ringer gør de skam heller ikke! Men, sørgeligt nok tager de uden problemer til deres andet barnebarns konfiamation - selvom de havde meget at se til, og ikke kunne komme ud til os.. må sige det skuffer og gør os rigtig kede! jeg er virkelig kede på børnenes vegne og ikke mindst min kærestes... For det er ikke meget interesse de hidtil har vist sig som bedsteforældre overfor nogle af vores... ): Puha hvor det gør ondt at de ikke så meget som har ringet endnu ):

Selvom man burde tro at voksne mennesker kunne opfører sig ordentligt, så er det desværre ikke altid sådan det er.

Jeg er rigtig ked af det på Jeres vejne, ikke mindst din kæreste og Jeres børn.

Håber de kommer til fornuft

Anmeld

21. april 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Puha, jeg synes det er mest synd for din kæreste lige nu. Tænk at se sine forældre være så ligeglade med ens små vidundere???!!! 

men på sigt, er det helt sikkert hans forældre det rammer hårdest. jeres børn har dejlige bedsteforældre på din side af familien, så de kommer ikke til at mangle 

Jeg er selv vokset op med en fantastisk farmor og farfar og fuldstændig ligeglade mormor og morfar. De har kun været med til meget få fødselsdage og sjællendt på besøg. Er aldrig blevet passet af dem. De havde ligesom nok i de første 2-3 børnebørn, og alle de næste var ikke så interessante. Lige ind til efternølerne kom, så var det de eneste små og var interessante igen. Grimt? Ja. Men det bider min mormor i røven nu, hvor næsten alle børnebørn er lettere ligeglade med hende. og hun klager sig til min mor over at hun er så ensom, og ingen tænker på at besøge hende.. tja, det har hun jo så selv valgt/fravalgt, ved ikke at invistere tid i et godt forhold til sine børn og børnebørn. 

og jeg har i øvrigt aldrig savnet et tæt forhold til min mormor og morfar, for jeg kunne tydeligt mærke at deres interesse ikke var der. 

jeg håber din svigerfamilie kommer på bedre tanker, men indtil da så er det deres tab, og så må i nyde din families glæde dobbelt så meget! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.