begyndende brystbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.803 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. april 2013

StudPsyk

Åh for pokker da også! Jeg er ved at udvikle brystbetændelse,  og det ved jeg fordi jeg kan kende følelsen og symptomerne fra dengang med Rose. Den der begyndende influenzafølelse og ømhed i kroppen.

Problemet er, at jeg her i starten har alt alt alt for meget mælk. James tømmer et enkelt bryst af gangen fordi der er så meget, og så går der gerne 3 times inden han er sulten igen. Mellemtiden bliver det modsatte bryst enormt hårdt og mælkefyldt, og det andet begynder også at gå i den retning. Det gør ondt, mælken løber igennem ammeindlæg mm.

Jeg bruger uld og engangsindlæg. 

Jeg malker toppen ud for at tage det værste, men det er jo ikke nok, og jeg kan ikke malke mere for så øger jeg jo bare produktionen og det skal jeg jo netop ikke!

Hvad gør jeg lige? Den lille fyr kan jo ikke spise mere end han kan, og der går jo tid for at mælken tilpasser sig hans appetit.

Mit venstre bryst er lige nu ekstremt ømt og kan godt se hvor det her bærer hen :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Åh for pokker da også! Jeg er ved at udvikle brystbetændelse,  og det ved jeg fordi jeg kan kende følelsen og symptomerne fra dengang med Rose. Den der begyndende influenzafølelse og ømhed i kroppen.

Problemet er, at jeg her i starten har alt alt alt for meget mælk. James tømmer et enkelt bryst af gangen fordi der er så meget, og så går der gerne 3 times inden han er sulten igen. Mellemtiden bliver det modsatte bryst enormt hårdt og mælkefyldt, og det andet begynder også at gå i den retning. Det gør ondt, mælken løber igennem ammeindlæg mm.

Jeg malker toppen ud for at tage det værste, men det er jo ikke nok, og jeg kan ikke malke mere for så øger jeg jo bare produktionen og det skal jeg jo netop ikke!

Hvad gør jeg lige? Den lille fyr kan jo ikke spise mere end han kan, og der går jo tid for at mælken tilpasser sig hans appetit.

Mit venstre bryst er lige nu ekstremt ømt og kan godt se hvor det her bærer hen :-(

Det er ikke bare en forårs forkølelse??? 

Jeg havde det nemlig også skidtog mine dolly bryster gjorde nas, så tog også nogle gange toppen i badet når hun havde sovet i 5 timer 

Men hvad med lidt varme på brysterne??? Indtil det har indstillet sig på hans behov.

Anmeld

21. april 2013

pastry26

Janne T. skriver:

Åh det er simpelthen så træls!! Selvom jeg har ammet i 6 uger nu får jeg også nogen gange overproduktion på det venstre bryst og ligger også tit på vippen til brystbetænfelse - har i alt fald en del mælkeknuder. Jeg prøvet at få min søn til at tømme det så godt han kan og så ellers stole på at han selv regulere produktionen.. Det tager gerne nogle dage og det er forfærdeligt mens det står på, men heldigvis går det i sig selv. 

Anmeld

21. april 2013

Tulle28

21. april 2013

StudPsyk

Baby2påvej skriver:

Det er ikke bare en forårs forkølelse??? 

Jeg havde det nemlig også skidtog mine dolly bryster gjorde nas, så tog også nogle gange toppen i badet når hun havde sovet i 5 timer 

Men hvad med lidt varme på brysterne??? Indtil det har indstillet sig på hans behov.

Nej, for særligt højre bryst er åndssvagt ømt, så jeg er ret sikker på det er brystbetændelse..

Jeg tog også lige et langt bad og masserede lidt, av altså!

Anmeld

21. april 2013

StudPsyk

pastry26 skriver:

Åh det er simpelthen så træls!! Selvom jeg har ammet i 6 uger nu får jeg også nogen gange overproduktion på det venstre bryst og ligger også tit på vippen til brystbetænfelse - har i alt fald en del mælkeknuder. Jeg prøvet at få min søn til at tømme det så godt han kan og så ellers stole på at han selv regulere produktionen.. Det tager gerne nogle dage og det er forfærdeligt mens det står på, men heldigvis går det i sig selv. 

Jeg håber også det går over, det er godt nok ikke sjovt 

Anmeld

21. april 2013

StudPsyk

Tulle28 skriver:

Fandt det her på ammenet.dk:

http://ammenet.dk/wiki/brystbetændelse-med-el ler-uden-infektion

Tak for det, jeg har læst det og prøver at følge de råd der er derinde.. dog lidt svært for mig at vide om det er med eller uden infektion, så måske skal jeg prøve lægen i morgen

Anmeld

21. april 2013

nielsen80

Kunne du evt malke i bund nu for at undgå betændelse - også gemme mælken og giv som supplering i kop ved amninger, hvor den lille godt kan tage mere.

Også ellers kør hardcore blokamning for at stoppe din overproduktion, men malk ud og brug ovenstående strategi, hvis du begynder at få meget tilstoppede mælkegange igen og den lille ikke kan komme i bund. Det vigtigste er du ikke får betændelse! Hvis du blokammer, så er jeg næsten 100% sikker på din produktion nok skal finde et passende leje efter en uges tid.

Håber det gav mening....

Anmeld

21. april 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Nej, for særligt højre bryst er åndssvagt ømt, så jeg er ret sikker på det er brystbetændelse..

Jeg tog også lige et langt bad og masserede lidt, av altså!

Øv det er bare ikke rart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.