Vendingsforsøg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
14 svar
1 synes godt om
20. april 2013

CecilieLM

Hej piger

Da min dejlige prinsesse i maven ligger i underkropsstilling, har jeg fået tilbudt et vendingsforsøg.

Men overvejer virkelig at takke nej til dette, da jeg i forvejen synes det er vildt ubehageligt at blive rørt på maven pga. bækkenløsning.

Er der nogle af jer som har sagt nej, og hvad var reaktionerne på det? Både fra partner, jordemoder etc?

Kram Cecilie, 35+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

Maja88

CecilieLM skriver:

Hej piger

Da min dejlige prinsesse i maven ligger i underkropsstilling, har jeg fået tilbudt et vendingsforsøg.

Men overvejer virkelig at takke nej til dette, da jeg i forvejen synes det er vildt ubehageligt at blive rørt på maven pga. bækkenløsning.

Er der nogle af jer som har sagt nej, og hvad var reaktionerne på det? Både fra partner, jordemoder etc?

Kram Cecilie, 35+5

Min jm sagde det var helt i orden at sige nej...

Jeg siger nej hvis baby ligger i uk denne gang

Anmeld

20. april 2013

CecilieLM

Maja88 skriver:

Min jm sagde det var helt i orden at sige nej...

Jeg siger nej hvis baby ligger i uk denne gang

Okay, jeg synes nemlig at det allerede gør vildt ondt når jeg bliver mærket på maven af læge og jordemoder

Anmeld

20. april 2013

Maja88

CecilieLM skriver:

Okay, jeg synes nemlig at det allerede gør vildt ondt når jeg bliver mærket på maven af læge og jordemoder

Altså hvis du er ok med at skulle have ks så er det bare at sige nej..

Jeg har aldrig oplevet nogt så smertefuldt... men nogen siger det er så nemt pg gør ikke ondt..

Anmeld

20. april 2013

CecilieLM

Maja88 skriver:

Altså hvis du er ok med at skulle have ks så er det bare at sige nej..

Jeg har aldrig oplevet nogt så smertefuldt... men nogen siger det er så nemt pg gør ikke ondt..

Jeg er helt afklaret med KS, da det også tidligere har været på tale, fordi der var mistanke om forliggende moderkage.

Anmeld

20. april 2013

Miss BananaHammock

Jeg var igennem et forsøg og sagde nej da de ville prøve igen et par dage efter. Var grædefærdig efter første forsøg. En meget voldsom oplevelse. Lægerne accepterede min beslutning og indstillede mig til pks. Ingen hævede øjenbryn eller sureminer.

Vil dog lige indskyde at der er mange der har gode oplevelser med vendingsforsøg hvor det ikke gør ondt og hvor baby bare svupper rundt.

Anmeld

21. april 2013

CecilieLM

Miss BananaHammock skriver:

Jeg var igennem et forsøg og sagde nej da de ville prøve igen et par dage efter. Var grædefærdig efter første forsøg. En meget voldsom oplevelse. Lægerne accepterede min beslutning og indstillede mig til pks. Ingen hævede øjenbryn eller sureminer.

Vil dog lige indskyde at der er mange der har gode oplevelser med vendingsforsøg hvor det ikke gør ondt og hvor baby bare svupper rundt.

Okay, det kommer jo nok også lidt an på babys størrelse. Min prinsesse er skønnet til 2500 g.

Anmeld

21. april 2013

S.Maria

Min pige havde også hovedet opad, men det blev først opdaget da jeg var gået over tid, så fik slet ikke tilbudet om vendingsforsøg. Havde det blevet opdaget før havde jeg sagt ja til forsøget. Man kan jo altid sige stop hvis det er alt for smertefuldt og ubehageligt. 

Det er ikke for at skræmme dig, men det er bestemt ikke smertefrit at få KS. Jeg er normalt ikke pivet, men det skal jeg da lige love for jeg blev da jeg skulle ud af sengen og op at gå efter operationen, også selvom jeg havde fået mine smertestillende medicin plus en ekstra morfin pille. Jeg havde smerter hver gang jeg skulle op at stå de første to uger. 

Håber i tager det valg som i selv har det bedst med og ikke udfra hvad   andre tænker 

Anmeld

21. april 2013

CecilieLM

S.Maria skriver:

Min pige havde også hovedet opad, men det blev først opdaget da jeg var gået over tid, så fik slet ikke tilbudet om vendingsforsøg. Havde det blevet opdaget før havde jeg sagt ja til forsøget. Man kan jo altid sige stop hvis det er alt for smertefuldt og ubehageligt. 

Det er ikke for at skræmme dig, men det er bestemt ikke smertefrit at få KS. Jeg er normalt ikke pivet, men det skal jeg da lige love for jeg blev da jeg skulle ud af sengen og op at gå efter operationen, også selvom jeg havde fået mine smertestillende medicin plus en ekstra morfin pille. Jeg havde smerter hver gang jeg skulle op at stå de første to uger. 

Håber i tager det valg som i selv har det bedst med og ikke udfra hvad   andre tænker 

Valget bliver udelukkende truffet ud fra hvad jeg har det bedst med :-)
Jeg synes bare det kan være en god ting at høre om andres erfaringer.
Jeg har nu heller ikke en forestilling om at det er smertefrit - tværtimod!

Anmeld

23. april 2013

Nulle123

Jeg har ikke selv prøvet det, men har en veninde, der har prøvet og syntes bestemt heller ikke at det var sjovt og smertefrit.

Hvornår begynder jordemoderen/lægen egentlig at se på, hvilken vej baby ligger? Er bare nysgerrig, da min baby ligger på tværs og jo faktisk kan ende med at ligge begge veje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.