Red Velvet Cupcakes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.487 visninger
7 svar
5 synes godt om
20. april 2013

Victoria2013

Red Velvet Cupcakes kan nærmest ikke slå fejl... også i dag smager de fantastisk. Pyntet helt enkelt for en gangs skyld, med Creamcheese Frosting, rød glimmer og hjerter.

Ikke bagt i nogen anden anledning end at vi havde lyst til Red Velvet Cupcakes

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

20. april 2013

Faith

Profilbillede for Faith
Nu med nyt profilbillede.

Mums de ser lækre ud!

Anmeld

20. april 2013

sbs78

Ja vi få opskriften? ;-)

Anmeld

20. april 2013

Victoria2013

Der er rigtig mange opskrifter derude på Red Velvet Cupcakes... jeg er dog gladest for denne og det er også den jeg har brugt i dag

Red Velvet Cupcakes

60 g blødt smør
150 g sukker
1 æg
10 g kakaopulver (usødet)
20 ml rød frugtfarve (måske mere, afhængig af hvor kraftig man vil have farven)
1-1½ tsk vanillesukker
1½ dl kærnemælk
150 g hvedemel
½ tsk salt
½ tsk natron
1 ½ tsk hvidvinseddike

Forvarm ovnen til 170 grader (ikke varmluft).

Pisk smør og sukker let og luftigt. Tilsæt ægget og pisk til det er godt blandet.
Rør kakao, rød frugtfarve og vanilleekstrakt til en tyk, mørk masse. Kom det i smørblandingen og bland det grundigt til det er jævnt blandet og farvet.
Pisk kærnemælken i og derefter melet og pisk godt igennem til dejen er jævn og glat.
Tilsæt salt, natron og vineddike imens der piskes og pisk godt igennem igen.
Fyld papirformene 2/3 op og bag dem i ca. 20-25 min. Lad kagerne køle lidt af i formen inden de sættes til at køle ned på en rist.

Opskrift på creamcheese frosting

75 g smør (stuetemperatur)
200 g flødeost, gerne Philadelphia (ikke light)
Vanillekorn af 1 vanillestang, knust sammen med 1 tsk sukker.
Flormelis

Pisk flødeost og smør sammen og pisk vanille i. Tilsæt flormelis lidt efter lidt til frostingen har en konsistens du kan lide - ca. 200-250 gram plejer at være passende.

Anmeld

20. april 2013

mor88

Profilbillede for mor88

vil jeg ødelægge dem hvis jeg bruger normal mælk 0,5% og normal eddike?

Anmeld

20. april 2013

Moma

Profilbillede for Moma
mor88 skriver:

Jeg tillader mig lige at svare. Du kan sagtens bruge alm eddike. Eddiken bliver brugt for at fremhæve farven. Mht kærnemælk så er det bedst at brugedet. Kan ikke huske hvorfor - mener det er noget med, at de bliver saftigere - hvis man kan sige det om kager 

Anmeld

20. april 2013

mor88

Profilbillede for mor88
Moma skriver:

Jeg tillader mig lige at svare. Du kan sagtens bruge alm eddike. Eddiken bliver brugt for at fremhæve farven. Mht kærnemælk så er det bedst at brugedet. Kan ikke huske hvorfor - mener det er noget med, at de bliver saftigere - hvis man kan sige det om kager 

Mange tak for svar 

Anmeld

20. april 2013

Victoria2013

mor88 skriver:

Som skrevet skal det ikke være vineddike... alm. eddike eller æbleeddike kan også sagtens bruges

Men jeg ville ikke erstatte kærnemælken med mælk. Både pga. af konsistensen (man får den "svampede" cupcake) og pga. af at når man bager med natron, så skal der helst være syre til stede, ellers bliver smagen ikke god - hvilket der så kommer både i form af eddike samt surmælken i form af kærnemælk. Det er noget kemisk, men der er altså en god grund til netop de 3 ingredienser sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.