Løbetøj og sko?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
9 svar
1 synes godt om
20. april 2013

AnnaK89

Til jer der løber

Hvilket slags løbetøj har i?
Og hvilke sko vil i anbefale?

Jeg vil gerne have ændret min livsstil og have mere motion ind i det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

SaraL

Nu løber jeg godt nok ikke lige pt, men jeg løb meget før jeg blev gravid. Jeg har næsten kun nike og new balance løbetøj, og det er jeg super tilfreds med. Mht. løbesko, så er det vigtigt at du finder nogle der passer til din løbestil - jeg pronerer når jeg løber (det gør de fleste), så jeg har løbesko der passer til det

held og lykke med livsstilsændringen! 

Anmeld

20. april 2013

AnnaK89

Sara Nielsen skriver:

Nu løber jeg godt nok ikke lige pt, men jeg løb meget før jeg blev gravid. Jeg har næsten kun nike og new balance løbetøj, og det er jeg super tilfreds med. Mht. løbesko, så er det vigtigt at du finder nogle der passer til din løbestil - jeg pronerer når jeg løber (det gør de fleste), så jeg har løbesko der passer til det

held og lykke med livsstilsændringen! 

Har kigget lidt på det med hvilken slags sko. Jeg har altid trådt ud af mine sko, altså ud mod mig selv, så ved ikke hvad skal så skal vælge?

Anmeld

20. april 2013

SaraL

AnnaKJ skriver:

Har kigget lidt på det med hvilken slags sko. Jeg har altid trådt ud af mine sko, altså ud mod mig selv, så ved ikke hvad skal så skal vælge?

Tror umiddelbart også du pronerer så ellers kan du få hjælp i sportsbutikkerne.

Anmeld

20. april 2013

tinasmor

AnnaKJ skriver:

Til jer der løber

Hvilket slags løbetøj har i?
Og hvilke sko vil i anbefale?

Jeg vil gerne have ændret min livsstil og have mere motion ind i det

H og M kørte for et par måneder siden (så mon ikke stadigvæk de gør det) men noget rigtig lækkert løbetøj. Jeg vil anbefale det, fordi jeg ikke synes, at det er nødvendigt at bruge en masse tusinde kroner på løbetøj når man stadigvæk er i opstartsfasen og ikke har behov for det allermest fancy. Jeg har i hvertfald været noget tilfreds med de ting jeg har købt der. Af sko gik jeg ind i en sportsforretning hvor man kunne løbe på et løbebånd. Jeg havde 600 kr. og sagde at det var mit budget og så fandt de nogle forskellige frem som jeg løb i, og så sagde eksperten i butikken hvilke passede bedst til min fod.

Anmeld

20. april 2013

AnnaK89

Sara Nielsen skriver:

Tror umiddelbart også du pronerer så ellers kan du få hjælp i sportsbutikkerne.

Har lige set en video med overpronation og det er faktisk lige modsat det jeg gør
For i videoen trædes det meget på indersiden af foden og jeg træder på ydersiden, altså ude ved lilletåen

Anmeld

20. april 2013

Annebæver

Hej

Det kan helt klart anbefales at få lavet en test af sin løbestil på løbebånd, inden man vælger løbesko. Jeg ved at marathonsport gør det, men der er flere sportsbutikker der har løbebånd stående. Ved bare ikke om alle er lige gode til at vejlede. Og ellers er der en masse inspiration at finde på iform.dk. Både til valg af tøj og træningsprogrammer, hvis du er i tvivl om hvordan du vil starte op.

Fandt lige et link fra marathonsport, hvor der står beskrevet, hvordan en test foregår. Det er vist en god ide at tage sin gamle løbesko med.

http://www.marathonsport.dk/viden-om-loeb/valg-af-loebesko

Anmeld

20. april 2013

Kay

ihhh hvorfor er du ik min nabo... så kunne vi tage hinanden i hånden når vi skal ud og løe... og ud og handle  

Anmeld

20. april 2013

AnnaK89

Annebæver skriver:

Hej

Det kan helt klart anbefales at få lavet en test af sin løbestil på løbebånd, inden man vælger løbesko. Jeg ved at marathonsport gør det, men der er flere sportsbutikker der har løbebånd stående. Ved bare ikke om alle er lige gode til at vejlede. Og ellers er der en masse inspiration at finde på iform.dk. Både til valg af tøj og træningsprogrammer, hvis du er i tvivl om hvordan du vil starte op.

Fandt lige et link fra marathonsport, hvor der står beskrevet, hvordan en test foregår. Det er vist en god ide at tage sin gamle løbesko med.

http://www.marathonsport.dk/viden-om-loeb/valg-af-loebesko

Tak for råd

Jeg må se om jeg kan finde en butik der har det

Anmeld

20. april 2013

AnnaK89

Kay skriver:

ihhh hvorfor er du ik min nabo... så kunne vi tage hinanden i hånden når vi skal ud og løe... og ud og handle  

Ja det havde været rigtig godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.