Studieskifte, graviditet og sygemelding. Hjælp!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
5 svar
2 synes godt om
20. april 2013

tine1985

Hej Piger,

Jeg har et lille dilemma, som jeg simpelthen ikke kunne løse med Google, så nu håber jeg at i kloge kvindfolk kan hjælpe mig

Sagen er den, at min mand og jeg har besluttet at gå i gang med baby nr 2, og jeg har derfor lige smidt p-pillerne. Samtidig har jeg taget det spring at søge ind på drømmestudiet selvom jeg endnu ikke er færdig med min nuværende uddannelse. Og mod alt forventning er jeg smuttet igennem nåleøjet og videre til optagelsesprøve.

Det betyder at jeg jo "risikere" at skulle starte mit drømmestudie som gravid. Det i sig selv ville som sådan være ganske fint. Men problemet er, at jeg i min første graviditet, var ved at føde allerede i 24. Uge. Da jeg var indlagt, fortalte lægen mig, at de næste gang vil følge mig nøje, og evt sygemelde mig allerede i 12. uge.

Så det kunne jo meget vel tænkes, at jeg når at blive sygemeldt inden studieåret overhovedet er startet. Og hvis det bliver tilfældet, er jeg meget i tvivl om, om det så vil betyde, at jeg mister pladsen, og må søge ind igen til næste år. Er der nogen som har været ude for det samme? 

På forhånd tak! 

Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

hesøth

tine1985 skriver:

Hej Piger,

Jeg har et lille dilemma, som jeg simpelthen ikke kunne løse med Google, så nu håber jeg at i kloge kvindfolk kan hjælpe mig

Sagen er den, at min mand og jeg har besluttet at gå i gang med baby nr 2, og jeg har derfor lige smidt p-pillerne. Samtidig har jeg taget det spring at søge ind på drømmestudiet selvom jeg endnu ikke er færdig med min nuværende uddannelse. Og mod alt forventning er jeg smuttet igennem nåleøjet og videre til optagelsesprøve.

Det betyder at jeg jo "risikere" at skulle starte mit drømmestudie som gravid. Det i sig selv ville som sådan være ganske fint. Men problemet er, at jeg i min første graviditet, var ved at føde allerede i 24. Uge. Da jeg var indlagt, fortalte lægen mig, at de næste gang vil følge mig nøje, og evt sygemelde mig allerede i 12. uge.

Så det kunne jo meget vel tænkes, at jeg når at blive sygemeldt inden studieåret overhovedet er startet. Og hvis det bliver tilfældet, er jeg meget i tvivl om, om det så vil betyde, at jeg mister pladsen, og må søge ind igen til næste år. Er der nogen som har været ude for det samme? 

På forhånd tak! 

Tine

Hvis det er din drømmeuddannelse, så udsæt dog PB indtil du ved om du er kommet ind i det mindste......

Anmeld

20. april 2013

tine1985

hesøth skriver:

Hvis det er din drømmeuddannelse, så udsæt dog PB indtil du ved om du er kommet ind i det mindste......

Problemet er bare at vi allerede er gået i gang og jegjo i princippet godt kan være gravid allerede. Da vi gik i gang havde jeg ikke i min vildeste fantasi troet at jeg skulle gå videre, da det kun er 60 ud af 600 ansøgere som kommer til optagelsesprøve. Og ja, jeg er ret god til at stresse over ting på forhånd. For det er jo hverken sikkert at jeg er gravid eller kommer ind. Men kan bare godt lide at være forberedt på, hvilke muligheder jeg har, hvis det ender sådan

Anmeld

2. maj 2013

EnSødMor

tine1985 skriver:

Hej Piger,

På forhånd tak! 

Tine

Står lidt i samme situation, vi vil også starte pb baby, her til september så jeg har termin sidst i juni, så jeg kan afslutte min hf inden da, men skal jeg så søge ind på min drømmeuddannelse efter selvom jeg måske er gravid til den tid og overhovedet ikke når at starte før jeg føder? Og hvad får jeg af penge imens? 

Anmeld

2. maj 2013

tine1985

Frk-S skriver:

Står lidt i samme situation, vi vil også starte pb baby, her til september så jeg har termin sidst i juni, så jeg kan afslutte min hf inden da, men skal jeg så søge ind på min drømmeuddannelse efter selvom jeg måske er gravid til den tid og overhovedet ikke når at starte før jeg føder? Og hvad får jeg af penge imens? 

Jeg fandt desværre aldrig svaret  Men nu ser jeg om jeg kommer ind, og hvis det er må jeg snakke med deres studievejleder og tage den derfra 

Anmeld

2. maj 2013

mn

tine1985 skriver:

Hej Piger,

På forhånd tak! 

Tine

Nu ved jeg ikke hvad det er for en uddannelse, men jeg fik at vide at hvis man var syg når man skulle starte på en uddannelse kunne man søge om på uddannelsesstedet om få sin start udsat, så det tror jeg da også gælder hvis det er graviditet, men de skal jo så ikke sige ja, de har bare muligheden for at gøre det.

Derudover skal du lige være opmærksom på at på nogle uddannelser må du først gå på barsel efter et hvis antal måneder, så det skal du nok lige undersøge om der er regler for ved uddannelsesstedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.