Nogen ergoterapeuter/studerende til stede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.557 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. april 2013

AnnaK89

Som har lyst til at fortælle om uddannelsen og/eller om jobbet?

Jeg synes jeg bliver ved med at falde tilbage til uddannelser der har med mennesker at gøre - men skal ikke være sygeplejerske, jordemoder og synes der er alt for mange der søger ind som fysioterapeut, så det vil jeg heller ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

Isabella_mor

Jeg har en kammerart der er nyuddannet, og han har haft svært ved at finde et job da de fleste søger efter ergoterapeuter med erhvervserfaring.  

Men det skulle være en god uddannelse og man kan jo arbejde med mange ting lige fra genoptræning af fysiske problemer til genoptræning af psykiske problemer. 

er der ikke noget åbent hus især hvis du søger ind via kvote 1. 

Anmeld

20. april 2013

Noahmor

AnnaKJ skriver:

Som har lyst til at fortælle om uddannelsen og/eller om jobbet?

Jeg synes jeg bliver ved med at falde tilbage til uddannelser der har med mennesker at gøre - men skal ikke være sygeplejerske, jordemoder og synes der er alt for mange der søger ind som fysioterapeut, så det vil jeg heller ikke

Hvad vil du gerne vide?  Er uddannet ergoterapeut i 2006 og arbejder i kommunen med genoptræning. 

Anmeld

20. april 2013

Elin_Maria

Jeg er ergoterapeut studerende. Hvad vil du vide? Er lige gået på barsel efter modul 11 ud af 14, så mangler kun 9 måneder af uddannelsen.

Anmeld

20. april 2013

AnnaK89

Noahmor skriver:

Hvad vil du gerne vide?  Er uddannet ergoterapeut i 2006 og arbejder i kommunen med genoptræning. 

Jamen bare hvad uddannelsen og jobbet generelt handler om
Synes man kommer til at forveksle meget med fysioterapi - men det er det jo ikke helt alligevel

Anmeld

20. april 2013

AnnaK89

Elin_Maria skriver:

Jeg er ergoterapeut studerende. Hvad vil du vide? Er lige gået på barsel efter modul 11 ud af 14, så mangler kun 9 måneder af uddannelsen.

Hvordan er niveauet på uddannelsen? Lektiemængde, sværhed osv
Hvor meget klinisk undervisning er der og hvad laver man der?

Anmeld

20. april 2013

Noahmor

AnnaKJ skriver:

Jamen bare hvad uddannelsen og jobbet generelt handler om
Synes man kommer til at forveksle meget med fysioterapi - men det er det jo ikke helt alligevel

Kan du ikke citere mig imorgen, så har jeg bedre tid til at give dig et ordentligt svar. 

Anmeld

20. april 2013

AnnaK89

Noahmor skriver:

Kan du ikke citere mig imorgen, så har jeg bedre tid til at give dig et ordentligt svar. 

Jo

Tak

Anmeld

23. april 2013

Elin_Maria

AnnaKJ skriver:

Hvordan er niveauet på uddannelsen? Lektiemængde, sværhed osv
Hvor meget klinisk undervisning er der og hvad laver man der?

Lektiemængde: det kommer helt an på hvor meget du selv ligger det. I starten er der lidt mere og ellers er det stort set ikke eksisterende. Studiet er bygget op omkring gruppearbejde, så alle trækker deres del af læsset. Det er gruppearbejdet du læser op til, samt slf eksamen, som vi har hver 10. Uge. Det er hårdt i starten, men man vender sig til det.

Der er klinisk undervisning i sammenlagt lidt over 20 uger, fordelt godt. Der er to lange KU'er 1 1/2 og 2 1/2 år inde i uddannelsen på 10 uger og ellers er der et par uger et sted i starten. Kan ikke helt huske det.
I klinisk undervisning lærer du at være ergo. I starten observerer du neget og senere i uddannelsen leger du selv med dine egne patienter.

Generelt er uddannelsen meget op til dig selv. Ingen tjekker om du kommer eller om du er ned. Det er dit ansvar. Så så længe du består dibe eksamener, så skal det nok gå. :-)

Du må spørge hvis du vil have uddybet noget.

Anmeld

23. april 2013

AnnaK89

Elin_Maria skriver:

Lektiemængde: det kommer helt an på hvor meget du selv ligger det. I starten er der lidt mere og ellers er det stort set ikke eksisterende. Studiet er bygget op omkring gruppearbejde, så alle trækker deres del af læsset. Det er gruppearbejdet du læser op til, samt slf eksamen, som vi har hver 10. Uge. Det er hårdt i starten, men man vender sig til det.

Der er klinisk undervisning i sammenlagt lidt over 20 uger, fordelt godt. Der er to lange KU'er 1 1/2 og 2 1/2 år inde i uddannelsen på 10 uger og ellers er der et par uger et sted i starten. Kan ikke helt huske det.
I klinisk undervisning lærer du at være ergo. I starten observerer du neget og senere i uddannelsen leger du selv med dine egne patienter.

Generelt er uddannelsen meget op til dig selv. Ingen tjekker om du kommer eller om du er ned. Det er dit ansvar. Så så længe du består dibe eksamener, så skal det nok gå. :-)

Du må spørge hvis du vil have uddybet noget.

Okay
Jamen det lyder som noget for mig

Kan huske på sygeplejerskeskolen, var der virkelig mange lektier og læsning hele tiden. Og det var lidt svært med et handicappet barn også.

Det er de handicappede børn jeg gerne vil arbejde med, også fordi man føler man har noget personlig erfaring med de problemstillinger der kan være. Og så elsker jeg bare at man nogen gange må være kreativ for at finde en løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.