Er her en kagedame online:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. april 2013

MyLove E

Ja er der det? Jeg har prøv for lidt hjælp til det sidste inden min første kage ud af huset. Jeg er så nervøs

Jeg har besluttede mig for at det skal være rutebil fyld.
Der er kun et lag i kage som har målene 24*36..
Hvor meget fløde og hvor mange rutebiler?

Og smørcreme hvor meget skal jeg ha der? Vil gerne ha lidt ekstra som skal farves og bruges til "græs":-)

Håber nogen vil hjælpe mig ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

Michala

Jeg vil godt prøve at besvare dine spørgsmål, men det er jo meget individuelt med mængde af fyld mm.

Jeg beregner altid mængde af fløde, så 1/4 l. er til et lag til 12 personer. Hvis din kage er 6 cm høj, så beregner jeg din kage til 26 personer (24x36x6). Så skal du nok bruge 3/4 l. fløde. jeg har ikke selv lavet rutebil creme, men bruger typisk 100-200 g. chokolade pr. 1/4 l. (I kagehæftet herinde fra står der en pakke rutebiler til 1/4 l., men jeg ved ikke hvor meget det er).

Mængde smørcreme er an på hvilken opskrift du bruger. Jeg laver palmin/smørcreme, hvor det er 250 g af hver og min 500-700 g. flormelis og der ville der være mere end rigeligt til opsmøring og græs.

Anmeld

20. april 2013

MyLove E

Michala skriver:

MJeg vil godt prøve at besvare dine spørgsmål, men det er jo meget individuelt med mængde af fyld mm.

Jeg beregner altid mængde af fløde, så 1/4 l. er til et lag til 12 personer. Hvis din kage er 6 cm høj, så beregner jeg din kage til 26 personer (24x36x6). Så skal du nok bruge 3/4 l. fløde. jeg har ikke selv lavet rutebil creme, men bruger typisk 100-200 g. chokolade pr. 1/4 l. (I kagehæftet herinde fra står der en pakke rutebiler til 1/4 l., men jeg ved ikke hvor meget det er).

Mængde smørcreme er an på hvilken opskrift du bruger. Jeg laver palmin/smørcreme, hvor det er 250 g af hver og min 500-700 g. flormelis og der ville der være mere end rigeligt til opsmøring og græs.

Men jeg har lige hørt at plamin smørcreme ikke er så gå at have i sprøjtepose ??

Men tak for svar:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.