Gravid/depression? - forvirrende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
1 svar
0 synes godt om
19. april 2013

Anonym trådstarter

hej..

jeg står i den uheldige situation, at jeg er bange for at være gravid. Jeg er 22 år, har fast kæreste som har et godt job og er selv studerende. Udover dette, som ikke er så negativt, så lider jeg af en depression, som gør at jeg tager piller der giver lidt af de samme symptomer som graviditet. 

Fordi jeg er nervøs for graviditet er, at jeg har alle de her symptomer på graviditet, men samtidig med, så havde jeg en periode for lidt over en uge siden, hvor jeg fik en rigtig stor lyst til sex. Jeg var derfor sammen med min kæreste masser af gange de dage og jeg lagde ikke mærke til, at jeg glemte en mini-pille den ene dag før dagen efter, hvor jeg skulle tagnyder næste. Et par dage efter mistede jeg lysten igen og fik så nogle evt. Bivirkninger af anti-depressiv medicin eller symptomer på graviditet. 

Da jeg er nervøs for graviditet er jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal fortsætte med mini-pillerne, da jeg ved de ikke er godt for et foster. 

Min kæreste og jeg er blevet enige om, at hvis vi skulle være i den situation, at jeg er gravid, så beholder vi barnet og tager den derfra. Så har jeg ni måneder til at pleje min psyke og få anden hjælp end anti-depressive piller.

det bedste ville være, at jeg ikke er gravid og vi kan vente nogle år endnu til jeg er rask. 

det piner mig, at der stadig er 10 dage til min mens skulle komme og at jeg skal vente i så lang tid. 

Kan nogen fortælle mig om deres graviditet eller om perioder hvor i har været stresset og haft symptomer. Har brug for noget ro i psyken så er der nogen der kan fortælle mig noget?

mvh. Den forvirrede. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

Muffinmor

Hejsa

Det var da en uheldig situation du er havnet i. For at give dig lidt ro i sjælen kan du evt gå ind i "prøver at blive gravid" forumet, der vil du opdage at utroligt mange kvinder oplever graviditets tegn uden at være gravide. Efter din ægløsning stiger hormonet progesteron, og dette kan give graviditets symptomer som ømmebryster, kvalme osv. Derfor er det normalt efter din ægløsning at du har graviditets symptomer, da hormonerne stiger, de falder så igen hvis der ikke er et befrugtet æg. Nu er jeg ikke lige ekspert i mini-piller men hvis du får din ægløsning mens du tager dem så er der da en chance for graviditet. Dog vil jeg mene at chancen er ret lille, men hvis i har remt lige på ægløsningstidspunktet så kan det jo være. Men du kan måske nå at tage en fortrydelses pille hvis det er ? 

Håber det bliver som du ønsker det.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.