Hej
Kender alt til den slags bekymringer og har selv googlet alt muligt i mine graviditeter om slag i maven og kan sige, at du kan være helt rolig også i endnu højere grad fordi du ikke er længere henne. Den lille ligger godt beskyttet og ekstra meget beskyttet indtil 12 uge. 
Har selv fået ramt maven pga alverdens ting og er også skvattet pga glatte veje flere gange i min anden graviditet og ja det kan ikke undgås at man får ramt maven engang imellem. Har læst om andre der har oplevet deres hund hoppede op på deres mave, nogen der fik en bold lige i maven, fald af alverdens slags eller deres yngre barn sparkede dem i maven under leg mv. Det skal meget voldsomme ting til som fx bilulykker eller vold før der kan ske noget især på så tidligt et tidspunkt, så er sikker på at du kan være ganske rolig. 
Men hvor jeg dog forstår din tanker, man blir så bekymret og man kan jo ikke lige tjekke hvordan den lille har det. Men læste engang noget der beroligede mig som var, at den lille jo ligger jo i en lille vandbobbel ligesom et akvarium og vandet beskytter den mod slag samt livmoder, fosterhinde, din hud og fedtlag. Naturen har heldigvis sørget for at de små har optimal beskyttelse mod hverdagens små luner. 
Anmeld