bækken smerter ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

345 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. april 2013

Anonym trådstarter

hejsa  (nogle ved sikkert hvem jeg er, men har brug for at være ano alligevel)

Sagen er den at jeg siden 15+ har haft lette bækkensmerter og ondt i lænd osv ved for meget aktivitet. har ikke rigtig kunnet gå længere ture unden at få ret ondt.

Jeg har været sygemeldt siden uge 9 i min graviditet pga meget kvalme og psykiske problemer i forhold til vi har mistet sent før og det har selvfølgelig sat sig nogle spor. og fik derfor en aftale med lægen om at jeg igen skulle raskmeldes når vi havde overstået div scanninger og fået OK for at vores nuværende baby ikke fejlede noget. og dette var selvfølgelig ok.

Men... i onsdags skulle jeg starte i praktik (igang med uddannelse) som sosu-hjælper på deltid (25 timer pr uge) og med "skånejob" altså der vil blive taget hensyn til at jeg ikke må løfte osv.

Onsdag gik ok de første 3 timer, men så begyndte jeg at få ondt og måtte sidde ned flere gange.. da jeg kom hjem lå jeg nermæst resten af dagen i min seng og havde ondt. næsten morgen resultere i at jeg næsten ikke kunne komme ud af sengen.

jeg kom dog afsted men hele dagen havde jeg SÅ ondt i hele bækkenet og skamben osv og følte det var ligesom om der er noget der sagde klik hver gang jeg gik  jeg ville selvfølgelig ikke virke pylret, så jeg blev ved med at presse mig selv til at fortsætte indtil jeg fik fri igår og måtte igen hjem og ligge og have ondt hele dagen

Nu her fredag morgen måtte jeg så sige stop... har så ondt jeg hverken kan gå eller stå så måtte desværre ringe derned og sygmelde mig allerede  

Jeg synes det er ret så usselt at allerede melde sig syg, men på den anden side så VIL jeg heller ikke presse mig selv så hårdt at det skal gøre så ondt.

Ringer ned til min læge når de åbner og så må jeg snakke med ham om det.. selvom han nok synes det er tidligt nok jeg "giver op" men på den anden side.. skal jeg fortsætte hvis det evt er bækkenløsning og bare have ondt ?

Hvad havde i gjort i sådan en sitiuation ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

Anonym trådstarter

hov er forresten 21+ nu.

Anmeld

19. april 2013

mth1987

Hvis du allerede er i et skånejob kan der vel snart ikk tages mere hensyn tænker jeg så er der jo nok ingen anden udvej end en sygemelding igen. Det er så vigtigt at høre efter kroppens signaler og hvis du ikk kan magte din praktik er der jo ikk så meget at stille op. 

Men måske ville du i samarbejde med dit praktiksted måske ku finde en løsning så du stadig kan følge med. (Ved ikk om det er muligt) 

Anmeld

19. april 2013

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Hvis du allerede er i et skånejob kan der vel snart ikk tages mere hensyn tænker jeg så er der jo nok ingen anden udvej end en sygemelding igen. Det er så vigtigt at høre efter kroppens signaler og hvis du ikk kan magte din praktik er der jo ikk så meget at stille op. 

Men måske ville du i samarbejde med dit praktiksted måske ku finde en løsning så du stadig kan følge med. (Ved ikk om det er muligt) 

mange tak for dit svar

Jeg fik ringet ned til lægen og forklaret sitiuationen og hun var fuldt enig i at det var for hårdt at fortsætte når jeg allerede nu havde smerter.

Hun valgte at give mig en fuldtids sygmelding fra dags dato og resten af graviditeten.

Det er selvfølgelig lidt træls men det er egentligt også det jeg har det bedst med, så jeg ikke skal gå rundt med evig smerte hver dag på arbejde og udsætte vores lille bebs eller mig selv for fare

Anmeld

19. april 2013

mth1987

Anonym skriver:

mange tak for dit svar

Jeg fik ringet ned til lægen og forklaret sitiuationen og hun var fuldt enig i at det var for hårdt at fortsætte når jeg allerede nu havde smerter.

Hun valgte at give mig en fuldtids sygmelding fra dags dato og resten af graviditeten.

Det er selvfølgelig lidt træls men det er egentligt også det jeg har det bedst med, så jeg ikke skal gå rundt med evig smerte hver dag på arbejde og udsætte vores lille bebs eller mig selv for fare

Nå det var jo fint nok. Så må du bare sørge for heller ikk at lave for meget derhjemme har selv lige haft datteren hjemme i 3 uger i mens jeg har været ved mine forældre og farmand derhjemme (venter på at få lagt vand ind) så jeg er også i totalt smerte helvede og har det skidt med at sku sige nej til min pige fordi jeg ikk ka sætte mig ned og lege med hende som hun vil. (Er 24+4 med bækkenløsning) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.