Hvad vil du anbefale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
8 svar
1 synes godt om
18. april 2013

EnSødMor

Vi er så heldige at have en dejlig prinsesse fra September 2012.... 

Vi planlægger så at begynde på PB igen til september i år, i håb om en baby næste år, så der bliver vel 1½ - 2 års forskel.. Kommer også meget an på, hvor hurtigt vi kan blive gravide denne gang. 

men jeg har nogle spørgsmål:

Hvad er det sværeste ved at have 2 børn?

Hvor meget mellemrum er der mellem dine? 

Vil du anbefale at få børn tæt på hinanden eller langt fra hinanden?

Hvorfor? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

frk andreasen

hej

jeg sys ik det er et særlig svært spring at gå fra 1 til 2 børn det var ret nemt
vi kom hurtig ind i en rytme ( hvis jeg skal være ærlig så kan jeg slet ik huske om det var hårdt ammehjerne )

sys personlig at det er mere udfordring at gå fra 2 til 3 børn
der der altid en arm for lidt men det tager jeg med har vænnet mig til det, vi har endelig fundet rytmen men det var da hårdt i starten da mindste pigen havde kolik i 2 mdr( hun er 4 mdr nu)

der er præcis 3 år 6 dage imellem mine de to første og 2,9 år mellem nr 2 & 3

sys max 3 år er en go alder imellem søskende, der er storesøster/bror uafhængelig på mange punkter de er så meget selvhjulpen. blefrie( var mine)
har et sprog osv. de er gode til at hjælpe til med at hente en ren ble feks. lege selv og sammen

men med det sagt så siger jeg ikke at det ik er nemt med børn tættere på hinanden min venindes nr 2&3 er der kun 22mdr imellem og hun klare det til ug hun er en stolt storesøster

knus tanja mor til 3 dejlige unger

Anmeld

19. april 2013

MorDk

Jeg har en dreng fra september 2010 og en datter fra september 2012 så der er 2 år imellem. (Min søn fyldte 2 år - 3 dage efter lillesøsters ankomst)

Jeg synes det er en fin aldersforeskel. Lige som vi ønskede det. Det er bare rigtig hårdt med to "små" børn. Og man SKAL jo huske at storebror var LILLE da han fik en søster ♥ Han havde det MEGET svært de første MANGE uger... Men idag har han vænnet sig til lillesøster. Han elsker hende, men hun får også sine "tæsk".

Det jeg sys var svært var/er når man ikke kan være der så meget for den "store" i starten pga. amning m.m MEN det kommer stille roligt. Og vigtigst af alt sørg for ALENE tid med den "store" hver i sær...

Held & lykke med PB ♥

Anmeld

19. april 2013

Koen.

Vi har 25 mdr imellem vores og jeg synes ikke det har været hårdt og det er selvom jeg er alene med dem 5 dage om ugen i perioder pga farmands arbejde

De er nu 3 år og snart 11 mdr og de leger SÅ godt sammen nu

Vi har haft stor glæde af en tvillinge klapvogn så det var måske os en ide for jer?

Anmeld

19. april 2013

Vega

Vi har et mellemrum på 3 1/2 år. Vores yngste er 3 måneder nu. 

Det fede ved denne aldersforskel er at han kan så meget selv og at han har været god til at forstå hvad det hele drejede sig om. Vi kan også bede ham om liiige at kigge efterhende 1 min. mens vi lige henter noget. Han går meget op i at være blevet storebror nu og han passer allerede godt på hende og vil meget gerne vise hende frem - det er skønt :-) 

Lillesøster overtog klapvognen (som også er barnevogn) direkte efter ham. Nu kører han på søskende bræt eller løbecykel når vi er ude at gå. Og hun overtog pusletaske og puslepladsen. Vildt praktisk.

Anmeld

21. april 2013

EnSødMor

frk andreasen skriver:

hej

jeg sys ik det er et særlig svært spring at gå fra 1 til 2 børn det var ret nemt
vi kom hurtig ind i en rytme ( hvis jeg skal være ærlig så kan jeg slet ik huske om det var hårdt ammehjerne )

sys personlig at det er mere udfordring at gå fra 2 til 3 børn
der der altid en arm for lidt men det tager jeg med har vænnet mig til det, vi har endelig fundet rytmen men det var da hårdt i starten da mindste pigen havde kolik i 2 mdr( hun er 4 mdr nu)

der er præcis 3 år 6 dage imellem mine de to første og 2,9 år mellem nr 2 & 3

sys max 3 år er en go alder imellem søskende, der er storesøster/bror uafhængelig på mange punkter de er så meget selvhjulpen. blefrie( var mine)
har et sprog osv. de er gode til at hjælpe til med at hente en ren ble feks. lege selv og sammen

men med det sagt så siger jeg ikke at det ik er nemt med børn tættere på hinanden min venindes nr 2&3 er der kun 22mdr imellem og hun klare det til ug hun er en stolt storesøster

knus tanja mor til 3 dejlige unger

Tusinde tak for dit svar. 

Det er skønt at høre, det handler vel egentlig også bare om at finde en god rytme i hjemmet som passer en rigtig godt. 

Anmeld

21. april 2013

EnSødMor

MorDk skriver:

Jeg har en dreng fra september 2010 og en datter fra september 2012 så der er 2 år imellem. (Min søn fyldte 2 år - 3 dage efter lillesøsters ankomst)

Jeg synes det er en fin aldersforeskel. Lige som vi ønskede det. Det er bare rigtig hårdt med to "små" børn. Og man SKAL jo huske at storebror var LILLE da han fik en søster ♥ Han havde det MEGET svært de første MANGE uger... Men idag har han vænnet sig til lillesøster. Han elsker hende, men hun får også sine "tæsk".

Det jeg sys var svært var/er når man ikke kan være der så meget for den "store" i starten pga. amning m.m MEN det kommer stille roligt. Og vigtigst af alt sørg for ALENE tid med den "store" hver i sær...

Held & lykke med PB ♥

2 år er også det vi tænker, men self skal vi huske på vores pige, når hun til den tid er den store af dem.   Har selv søskende med 2 års mellemrum og kan da huske alle vores slåskampe.  

Tusinde tak, det er først engang til september vi starter. 

P.s Søøøød lille pige du har dig.  søde kinder altså!

Anmeld

21. april 2013

EnSødMor

Tanja. skriver:

Vi har 25 mdr imellem vores og jeg synes ikke det har været hårdt og det er selvom jeg er alene med dem 5 dage om ugen i perioder pga farmands arbejde

De er nu 3 år og snart 11 mdr og de leger SÅ godt sammen nu

Vi har haft stor glæde af en tvillinge klapvogn så det var måske os en ide for jer?

dejligt med solskinshistorie om babyerne.  

Hvor er det godt at høre.. 
ja en tvillinge klapvogn, det skal vi ha fat i altså. 

Tak  

Anmeld

22. april 2013

frk andreasen

Frk-S skriver:

Tusinde tak for dit svar. 

Det er skønt at høre, det handler vel egentlig også bare om at finde en god rytme i hjemmet som passer en rigtig godt. 

præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.