Jer der venter store børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. april 2013

henh01

Jeg har lige været til vækstscanning, hvor lillepigen viser sig at veje 3 kg - er 34+3 i dag hvilket betyder at hun er 29% for stor.

Min søn blev scannet til 4 kg i 36+4 hvor jeg blev sat i gang 38+0.

Jeg går til vægt kontrol, da jeg ikke kan føde de store børn (har 2 fødsler med komplikationer bag mig som følge af barnets vægt), overlægen sagde i dag at jeg skulle komme til ny kontrol om 5 uger der er jeg 39+5... Tænker lidt at det er ret sent, da den lille med stor sandsynlighed er for stor til at kunne fødes af mig på dette tidspunkt. Overvejer derfor at kontakte min JM og få en tid i 37+2 (en uge før et planlagt besøg hos hende) mhp at hun vurdere om jeg kan komme til på sygehuset før til vurdering omkring igangsættelse.

Hvad vejede Jeres "for store" børn omkring dette tidspunkt i graviditeten og hvornår blev i sat i gang (hvis I blev sat i gang)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

hekran

henh01 skriver:

Jeg har lige været til vækstscanning, hvor lillepigen viser sig at veje 3 kg - er 34+3 i dag hvilket betyder at hun er 29% for stor.

Jeg går til vægt kontrol, da jeg ikke kan føde de store børn (har 2 fødsler med komplikationer bag mig som følge af barnets vægt), overlægen sagde i dag at jeg skulle komme til ny kontrol om 5 uger der er jeg 39+5... Tænker lidt at det er ret sent, da den lille med stor sandsynlighed er for stor til at kunne fødes af mig på dette tidspunkt. Overvejer derfor at kontakte min JM og få en tid i 37+2 (en uge før et planlagt besøg hos hende) mhp at hun vurdere om jeg kan komme til på sygehuset før til vurdering omkring igangsættelse.

Hvad vejede Jeres "for store" børn omkring dette tidspunkt i graviditeten og hvornår blev i sat i gang (hvis I blev sat i gang)

tja... hvor stort er for stort? Vores yngste børn vejede 4190 og 4330 ved fødslen og var begge 55 cm lange. De blev vist begge skønnet til 4000 ved sidste jordemoderbesøg. De blev født hhv 40+0 og 40+3 og ved komplikationsfrie fødsler. 

Min svigerinde fødte en dreng på 59 cm og 5500 gr for nogle år siden. Hun fødte naturligt, men drengen brækkede kravebenet. Fødslen var vist værst for ham.

Men både jeg og min svigerinde er høje kvinder (178 cm og 180 cm) på 75 og 82 kilo. Tror nok at vores størrelse også spiller ind i, hvorvidt man 'kan' føde store børn.

Anmeld

18. april 2013

henh01

Marita skriver:

tja... hvor stort er for stort? Vores yngste børn vejede 4190 og 4330 ved fødslen og var begge 55 cm lange. De blev vist begge skønnet til 4000 ved sidste jordemoderbesøg. De blev født hhv 40+0 og 40+3 og ved komplikationsfrie fødsler. 

Min svigerinde fødte en dreng på 59 cm og 5500 gr for nogle år siden. Hun fødte naturligt, men drengen brækkede kravebenet. Fødslen var vist værst for ham.

Men både jeg og min svigerinde er høje kvinder (178 cm og 180 cm) på 75 og 82 kilo. Tror nok at vores størrelse også spiller ind i, hvorvidt man 'kan' føde store børn.

lægen har sat grænsen ved 4 kg. jeg er kun 166 høj men mit bækken er åbenbart for smalt,

Anmeld

18. april 2013

Clisolka

henh01 skriver:

Jeg kan ikke huske præcist hvad Isabella vejede på dette tidspunkt i graviditeten, men igennem hele graviditeten vejede hun 20 % for meget. 

Jeg blev sat i gang 39+4 og hun vejede 4005 g ved fødslen dagen efter 

Anmeld

18. april 2013

Nolle

Jeg kan ikke huske hvor stor Dexter var . Men jeg blev lovet blive sat i gang hvis han var over 4 kg.

men jeg gik 3 dage over og han kom ud som 4670g og 57,5 cm lang. 

Det må ikke ske igen. så jeg ville rige og snakke med JM om det, så det synes jeg du skal gøre. 

Anmeld

18. april 2013

mth1987

Min datter blev skønnet til omkring 3700 på terminsdato og jeg fødte tre dage efter en pige på 4550g så der blev skudt en del forkert. men ved da ikk om de ville ha sat mig igang før hvis de havde været tættere på den rigtige vægt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.