Modermælk hvilken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.461 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. april 2013

hansen1

Hej piger..

Min datter har fra dag 1 fået nan 1, men døjer med forstoppelse. Så hun får alomin syrnet 1-2 gange om dagen. Men synes det er forvirrende og lave forskellige flasker.

Så hvad ville i gøre? Ville i gå helt over på alominen eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

Enirt

hansen1 skriver:

Hej piger..

Min datter har fra dag 1 fået nan 1, men døjer med forstoppelse. Så hun får alomin syrnet 1-2 gange om dagen. Men synes det er forvirrende og lave forskellige flasker.

Det tror jeg at jeg ville. Vi prøvede også NAN 1 til at starte på go det var for hårdt for vores søns mave, så nu er han på alm blå Allomin 1. Det har fungeret godt for os, har i en periode spædet lidt op med syrnet fordi han bøvlede lidt med maven bla. pga d-dråberne.

Anmeld

18. april 2013

Maja88

hansen1 skriver:

Hej piger..

Har du prøvet nan ha 1

Anmeld

18. april 2013

hansen1

Enirt skriver:

Det tror jeg at jeg ville. Vi prøvede også NAN 1 til at starte på go det var for hårdt for vores søns mave, så nu er han på alm blå Allomin 1. Det har fungeret godt for os, har i en periode spædet lidt op med syrnet fordi han bøvlede lidt med maven bla. pga d-dråberne.

Så du synes jeg skal gå på alomin syrnet ?

Anmeld

18. april 2013

hansen1

Maja88 skriver:

Har du prøvet nan ha 1

Nej har jeg ikke.. Men er det ikke det samme som alm. nan 1 bare den er allergi venlig

Anmeld

18. april 2013

Maja88

hansen1 skriver:

Nej har jeg ikke.. Men er det ikke det samme som alm. nan 1 bare den er allergi venlig

Nej den er spaltet på en anden måde så den er mildere mod mavsen

Anmeld

18. april 2013

hansen1

Maja88 skriver:

Nej den er spaltet på en anden måde så den er mildere mod mavsen

Okay..

Det fordi hun kommer nemlig kun af med afføring hvis hun får allomin syrnet.

Anmeld

18. april 2013

Tona

hansen1 skriver:

Hej piger..

Min datter fik Nan dengang hun var flaskebarn og det har vi dårlige erfaringer med, eftersom hun fik rigtig meget forstoppelse hvilket jeg senere fik at vide at Nan er lidt berygtet for at forårsage.

Min søn får derfor nu Alomin. Han har så også noget forstoppelse Ham giver vi alm Alomin og så får han 2 flasker syrnet Alomin dagligt. Jeg syntes ikke at det er så slemt at skulle lave de forskellige flasker, for jeg har sådan en beholder som man tæller pulveret op og kommer det i så det er portionsinddelt på forhånd. Så har jeg kogt vand i køleskabet målt op i flaskerne. Jeg har så en beholder med alm Alomin og en med syrnet. Der står på dem hvad der er hvad. Så når jeg laver en flaske tager jeg bare den rigtige beholder og hælder pulver i flasken og varmer den.

Men der er jo ikke noget i vejen for at du skifter helt over til Alomin syrnet hvis det er lettest for dig. Men jeg ville i alt fald skifte væk fra Nan hvis det var mig. 

Anmeld

19. april 2013

LMX

Vores datter får udelukkende allomin syrnet og det fungerer super fint. Vores SP slog et slag for at vi skulle veksle mellem grøn og blå allomin, men så længe jeg synes hun trives på den grønne alene så fortsætter jeg med det. Den syrnede fordøjes bedre og kræver derfor måske en eller to flasker mere i døgnet, men det er en lille pris at betale når man slipper for forstoppelse og en ked af det baby. Og hun får ikke overdrevet tynd mave af den grønne.

Hun er 2 måneder gammel...

Anmeld

19. april 2013

simone_jacobsen

hansen1 skriver:

Hej piger..

Vores dreng fik kun Allomin syrnet hvilket har resulterede i blod i afføring (mener de på børneambulatoriet). Den grønne Allomin kan godt være hård for maven, grundet den indeholder citronsyre. Vi har nu skiftet til NAN HA.

Men jeg ville, hvis jeg var dig, gå fast hen på Allomin syrnet og så være opmærksom og hvis der opstår problemer så skifte til NAN HA.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.