Altså, hvor kloge er de små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. marts 2008

BellaT

Igår møffede Phillip (baglæns) rundt og fandt så en ledning. Haps, ind i munden med den. Vil ikke have at han bider i ledninger, så sagde nej. Ikke hårdt eller højt, men bestemt. Han gloede på mig og gumlede videre. Fjernede ham så. Jeg har aldrig sagt sådan til ham før. Og fik det helt dårligt bagefter selvom der nærmest ikke var nogen reaktion.
Her i eftermiddags sad han på fars skød, da hunden pludselig får et mindre energiflip og farer rundt. Michael siger bestemt nej flere gange. Til hunden altså. Men så pludselig ryger Phillips mundvige ned og trutmunden kommer på og waaaaaaah! Han græd helt utrøsteligt og hikstede også længe efter. Han var virkelig ked af det. Har aldrig hørt den slags gråd før.
Vi plejer sagtens at kunne irettesætte hunden uden han reagerer overhovedet.
Hvad er der sket med min dreng nu??(?)
Ja altså. At han er for lille til at forstå et nej er jeg godt klar over nu. Tror jeg venter til han er omkring 10 år før jeg siger nej til ham igen.:)):))

Knus fra Helle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2008

Loggidut

lol...tror sgu han begynder at forstå de forskellige ting....og dog for han har nok ikke opfattet det var hunden der blev sagt nej til...lol....hvor er han bare sød....

hvordan går det i grunden med hans øjenbetændelse? :P

Anmeld

17. marts 2008

BellaT

Loggidut skriver:

lol...tror sgu han begynder at forstå de forskellige ting....og dog for han har nok ikke opfattet det var hunden der blev sagt nej til...lol....hvor er han bare sød....

Ja, det var ganske forfærdeligt som han græd. Var lige ved selv at begynde at vræle. For han ville ikke stoppe igen.
Ja, han troede nok at han fik skældud for at sidde lige så sødt ved far. Stakkels lille fyr. Men synes godt nok det er mærkeligt at han ved at det er "skældud" efter et enkelt lille "nej".
Hans feber og snot og hoste og øjenbetændelse er pist væk. Men han skulle jo godt nok også lige smitte mor8(.

Knus fra Helle...

Anmeld

17. marts 2008

Loggidut

Miiikro skriver:

Loggidut skriver:

Ja, det var ganske forfærdeligt som han græd. Var lige ved selv at begynde at vræle. For han ville ikke stoppe igen.
Ja, han troede nok at han fik skældud for at sidde lige så sødt ved far. Stakkels lille fyr. Men synes godt nok det er mærkeligt at han ved at det er "skældud" efter et enkelt lille "nej".
Hans feber og snot og hoste og øjenbetændelse er pist væk. Men han skulle jo godt nok også lige smitte mor8(.

Knus fra Helle...

kan det mon tænkes at hans far har haft et vredt toneleje på...så Philip mon er blevet forskrækket....hmmm, eller lyder det sgu ret sjovt...
Men Tif krattede faktisk hendes storbror den anden dag, først opdagede jeg det ikke, og Christian sladrede bare, så gjorde hun det sgu igen og denne gang greb jeg hende i det, sagde self. vredt NEJ, og brynede til hende....så kiggede hun helt flovt ned...i lang tid, du ved sådan en kunstpause for lige at finde ud af hvad humør hun skulle have på...lidt med bævrende underlæbe...for derefter at kigge op på mig, med lette tåre i øjnene, og så bare smilende...lol...hun vidste skam godt hvad hun lavede...

lidt lige som når vi starter en larmende maskine...først stikker hun i et skrig, indtil jeg afbryder hende ved at sige...nej nej nej du...jeg gider ikke at høre på det der....lol...og så smiler hun bredt...ha ha...

så hun er slet ikke så pyldret som jeg lige går og tror...og ja de ved sgu godt hvad der forgår...ha ha...

så måske er bette Philip blevet mere bevidst om de ting i gør og siger...

stort god bedring til dig!

Anmeld

17. marts 2008

BellaT

Loggi:
Altså, hun er da bare en lille charmetrold hende Tif. Kan lige forestille mig det:)).
Jamen det er det jeg mener. De små er nok klogere end vi lige tror.
Ja, måske han er blevet forskrækket. Selvom tonelejet nu ikke var vredt.
Jeg er også blevet rask igen. Er kun fyldt med snot nu.

Knus fra Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.