Motion under graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. april 2013

Anonym trådstarter

Har lige fundet ud af jeg er gravid.

Er kun i uge 5...

Nu er det sådan at jeg jo er en hestepige...og rider ca 1-2 gange om ugen...

Min mand synes jeg skal stoppe med det samme med at ride...meen jeg tænker at jeg vel godt kan en lille smule...skridt og en smule trav....

Hvad laver I under jeres graviditet af udfoldelser ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

Maja88

jeg er zumbainstruktør og havde 3 gange zumba i ugen indtil uge 15,,,

er du nu 17 og underviser kun i børnezumba...

er endt ud med at have bækkenløsning.. havde jeg ikke sidste gang og det er klart på grund af overbelastning...

uha lige med hensyn til ridning ville jeg nok spørge lægen.. kan ikke huske om det er en god eller skidt ting

Anmeld

17. april 2013

La´chrissen

Er kun i uge 5...

Min mand synes jeg skal stoppe med det samme med at ride...meen jeg tænker at jeg vel godt kan en lille smule...skridt og en smule trav....

Jeg har fået af vide på fertilitets klinik at man godt må ride, cykle og gå. Så ingen voldsomme bump. Men rolig ridning, eller Hva man skal kalde det, må du gerne.

Men der er jo mange der dyrker motion indtil de føder, du skal bare mærke efter hvad din krop siger. 

Og tillykke 

Anmeld

17. april 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Er kun i uge 5...

må du gerne hvis det er stille og roligt dressur

og ikke på en vild hest, du skal jo føle dig tryk og "vide" at du ikke blier smidt af

Anmeld

17. april 2013

grønbæk

Selvfølgelig skal du fortsætte med at ride! At være gravid er en tilstand, ikke en sygdom.

Ridning er super sundt og utrolig godt for hele din krop og ikke mindst din psyke! Hvis du lige pludselig går i stå og ikke gør nogle af de ting du holder af, så kommer alle dårlig domme bare.

Som en anden rigtig nok siger, skal du måske ikke lige tilride og ride unge uerfarne heste, men holde dig til de stabile typer.

Jeg red hele min graviditet med første barn og red sidste stævne i uge 20.
Nu er jeg gravid igen og rider flere gange ugentligt i skoven på min hest. Lige nu er jeg i uge 21 og kan mærke det kun gør mig godt at ride.
Mine mavemuskler holdes stærke og mine bækken muskler ligeså, det gør både min fødsel nemmere og tiden efter også! Så rid du bare og bed kæresten tage det roligt

Anmeld

17. april 2013

LR85

Anonym skriver:

Er kun i uge 5...

hvad skulle forskellen være på trav og galop?? 

Når hestesport og boldsport er i søgelyset, handler det jo om risikoen for at blive ramt i maven a spark/bold. 

Så rid du endelig videre. Blot vær forsigtig

Anmeld

17. april 2013

SjeBets

Med den første red jeg til jeg var 8 mdr henne, sprang dog kun til jeg var 4 mdr henne. 

Med nummer to red jeg "kun" til jeg var 5-6 mdt henne. men døjede også voldsomt meget med plukveer, jeg startede mit sidste stævne da jeg var  3.5 mdr henne ca, og jeg var/er springrytter.

Man kan dyrke det motion man  vil, altså med undtagen af ekstreme sports. Så længe kroppen er med til det. 

Jeg har heller ikke planer om at holde med at ride den hergang før at min krop siger stop. men selvfølgelig hvis man har en kugle af en hest der kaster hele tiden, skal man nok holde sig på jorden. 

Man har godt at motion mens man er gravid, det gør det også nemmere at føde( sagde min første jordmor)

Og tillykke med graviditeten 

Anmeld

17. april 2013

Anonym trådstarter

Tak for input  

jeg rider på en stille og rolig hest- tænkte dog lidt over i dag om jeg mon skulle ride nedsidning - men dette kan jo også give små bump at cykle - så jeg fortsætter min ridning stille og roligt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.