Hvad er jeres erfaring med salg af mærketøj til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
9 svar
4 synes godt om
17. april 2013

banana3

Ja, som overskriften siger Vi er ved at bestille tøj til lillemanden, men ville gerne høre lidt erfaring med videre salg af de lidt dyre mærker som mini a tur, danefæ, småfolk osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

lycly

Min erfaring er at det er langt nemmere at sælge mærkevarer videre end fx h&m og Føtex/Bilka. Til gengæld synes jeg bare godt at folk kan glemme hvad tøjet koster fra ny og kan finde på at byde 20 kroner for et par Hummel bukser fx Jeg mener ellers at man generelt ikke kan forlange ret meget for brugt tøj, mærkevarer eller ej, men 20 kroner for noget man har givet 300 kroner for er måske lige at stramme den

Anmeld

17. april 2013

Valle81

banana3 skriver:

Ja, som overskriften siger Vi er ved at bestille tøj til lillemanden, men ville gerne høre lidt erfaring med videre salg af de lidt dyre mærker som mini a tur, danefæ, småfolk osv

Det er helt klart nemmere at sælge mærkevarer videre, men jeg synes du skal være opmærksom på, at man ikke kan forlange "høje" priser. Tøjet er brugt, og der er RIGTIG mange om at ville sælge af deres brugte tøj. Så konkurrencen er hård, og man skal huske på at det er brugt tøj.

Af min egen erfaring kan jeg sige, at tit sætter man selv en for høj pris, da man er følelsesmæssigt bundet til tøjet på en eller anden mærkelig måde:0)

Men det er absolut ikke svært at komme af med:0)

Anmeld

17. april 2013

banana3

LuLy skriver:

Min erfaring er at det er langt nemmere at sælge mærkevarer videre end fx h&m og Føtex/Bilka. Til gengæld synes jeg bare godt at folk kan glemme hvad tøjet koster fra ny og kan finde på at byde 20 kroner for et par Hummel bukser fx Jeg mener ellers at man generelt ikke kan forlange ret meget for brugt tøj, mærkevarer eller ej, men 20 kroner for noget man har givet 300 kroner for er måske lige at stramme den

Ja, jeg tænker også at tøjet jo ikke bliver slidt, kan man sælge det videre til halv pris eller lidt mindre?

Anmeld

17. april 2013

banana3

Valle81 skriver:

Det er helt klart nemmere at sælge mærkevarer videre, men jeg synes du skal være opmærksom på, at man ikke kan forlange "høje" priser. Tøjet er brugt, og der er RIGTIG mange om at ville sælge af deres brugte tøj. Så konkurrencen er hård, og man skal huske på at det er brugt tøj.

Af min egen erfaring kan jeg sige, at tit sætter man selv en for høj pris, da man er følelsesmæssigt bundet til tøjet på en eller anden mærkelig måde:0)

Men det er absolut ikke svært at komme af med:0)

Tusind tak for svar Kan man sælge det til halv pris? eller lige under halv pris ?

Anmeld

17. april 2013

lycly

banana3 skriver:

Ja, jeg tænker også at tøjet jo ikke bliver slidt, kan man sælge det videre til halv pris eller lidt mindre?

Ja, sagtens. Måske lidt under halv pris For selvom det ikke bliver brugt så længe, så bliver det jo nok vasket en del pga pletter osv når det nu er børnetøj

Anmeld

17. april 2013

Valle81

banana3 skriver:

Tusind tak for svar Kan man sælge det til halv pris? eller lige under halv pris ?

Jeg vil sige til 1/3 -1/2 af prisen:0)

Altså et par bukser, der har kostet 200 kr fra ny vil nok kunne sælges for 75 kr:0)

Men igen, det kommer meget an på. Det kan være en bluse der er brugt en gang, så kan den nok sælges til halv pris måske endda mere.

Så kan det være en bluse, der har en lille plet, som bare ikke vil gå af, og den kan måske gå til 30 kr:0) Det er så svært at sige, for det afhænger virkelig også af, hvilke købere, der sidder i den anden ende:0)

Anmeld

17. april 2013

Fenja09

Jeg har solgt en del tøj som min datter har brugt og det er klart at brugtprisen følger nyprisen, men man skal stadig huske at tøj der har været brugt - ja, bare købt og aldrig brugt falder markant i pris og det synes jeg mange glemmer.

Jeg vil ikke sige at det er nemt at sælge videre fordi der er så mange om buddet, men sætter man prisen efter stand eller måske endda billigere så har man større chance for at solgt. Og sælger man billigere end "naboen" er det også muligt at sælge i pakker, fordi folk føler de gør et kup.

/Fenja

Anmeld

17. april 2013

modesty

Jeg synes at halv pris er højt sat. Det kommer selvfølgelig an på standen, men typisk giver jeg 60 inkl. porto for en "god men brugt" body. Jeg kan måske lige snige mig op på 90-100 inkl. porto for en "næsten som ny" som max. er brugt et par gange. Men det her er priser for store størrelser. Og du aner jo ikke om der kommer f.eks lortepletter på tøjet som ikke kan komme af.

Af en eller anden mærkelig årsag har det været min erfaring at bukser er meget sværere at sælge en bodyer og bluser.

Små babystørrelser ville jeg ikke give så meget for, fordi det vælter med dem på loppemarkeder og på brugtsiderne. 

Men gå ind på trendsales og se - ikke hvad tingene bliver sat til salg for, men hvad de bliver solgt for.

Personligt sætter jeg mine priser lavt, da jeg meget hellere vil have mine ting solgt end at de skal ligge i en plastiksæk på loftet.

Anmeld

17. april 2013

Carina:-)

Der er mange der tror de kan få mærketøj til ingen penge bare fordi det er brugt.

Jeg oplever tit folk der byder 50 inkl porto for f.eks en body til 200-

Så vil jeg hellere give det væk end at bøvle med at pakke ind og sende for 25 kr efter porto,...

Så du skal regne med at der e rmange "hajer" derude der vil skambyde dit tøj 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.