Gør jeg dette rigtigt ?? 9 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2013

Team Putte

Mor1012 skriver:

problemet er, at her vågner vi kl 05.45, og så kan hun ikke holde sig vågen indtil middagtid ( middaglur )

men ja måske blev hun lagt for tidlig

nej det kan jeg godt forstå Ida står op 5.15 så hun skal oz sove om formiddagen nu hvor vi går hjemme bliver hun puttet kl 7.30.. I vuggestuen bliver det først kl 8.. Så sover hun en time til halvanden og bliver lagt til middagslur mellem 11.30 og 12.. Her sover hun ca 2 timer og så får hun en halv time omkring kl 16-16.30 lige inden aftensmaden og kommer i seng omkring kl 19.. Det passer fint her men børn er jo forskellige tror dog du måske skal trække formiddagsluren lidt og så måske lade hende sove lidt kortere tid så hun stadig er træt til middagsluren hvis du kan følge min tankegang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

Masig

Mor1012 skriver:

problemet er, at her vågner vi kl 05.45, og så kan hun ikke holde sig vågen indtil middagtid ( middaglur )

men ja måske blev hun lagt for tidlig

Vores dreng er også 9 mdr. Han vågner også ved 5.45-6 tiden og skal også sove igen kl 8... Som regel går det fint nok, men nogle gange vil han bare ikke... Enten bliver han vugget lidt i barnevognen ellers tager vi (og dagplejen) ham op igen...

Er der en grund til du lægger hende i sengen og ikke i barnevogn? Vores kan ikke finde ud af at sove i sengen om dagen, han skal ud...

Mht aftenen, så ligger han også ofte og snakker i lang tid inden han falder i søvn... Nogle gange falder han selv i søvn, andre gange skal han have sutten først, men så begynder han at brokke sig hvis han bliver træt og ikke kan finde en sut. Vi har et par sutter liggende i sengen + en bamse hvor sutten er sat fast på, så han næsten altid kan finde en sut selv...

Så længe hun bare ligger og snakker og snakker ville jeg ikke gå ind til hende, men vente til hun giver signal om at hun har brug for sut/tryghed eller lignende...

Har I prøvet med en musikuro? Her hjælper det virkelig meget med musik når han skal sove...

Og som en anden også skriver, så kan det måske også hjælpe at svøbe hende eller give hende en lidt større og tungere dyne... Vores sover med juniordyne og har gjort det siden han var 5-6 mdr, den er nemmere at svøbe om ham og lader til at gøre ham lidt mere tryg og falde bedre til ro...

Anmeld

17. april 2013

Maja88

hvordan gjorde du indtil hun blev 6 måneder??? altså inden de 3 måneder startede????

bruger hun nusseklud??? hvor længe har du hende vågen før du prøver at putte hende igen??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.