Løntilskud - kontanthjælp - ferie regler... Any one??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.970 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. april 2013

Anonym trådstarter

Nogen som kender til reglerne for at holde ferie på løntilskuds stilling?
Jeg er lige startet i løntilskuds job for to uger siden.. jeg har været på kontanthjælp over et år og har derfor optjent ret til 5 ugers ferie.. Jeg har vidst i over et år at jeg ville behøve 3 ugers fri her i juni/juli og har derfor "gemt" de uger til nu her.. MEN så siger de idag på kommunen at hvis jeg vil holde ferie mens jeg er i løntilskud skal jeg selv betale.. Men at jeg optjener ferie dage mens jeg er i løntilskud som jeg kan bruge i 2014.. Men nu er de 5 uger inddraget og jeg skal selv betale for den her ferie  Jeg er bare græde færdig over det.. har jo netop gået og holdt på de uger og været i aktivering selvom jeg godt kunne have taget fri når min familie f.eks. havde.. men nu vil vil miste 8000 kr udbetalt.. har ikke en bukket 5 øre.. så aner ikke hvad jeg skal.. er reglerne virkelig sådan???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

Glad Giraf

Anonym skriver:

ssåNogen som kender til reglerne for at holde ferie på løntilskuds stilling?
Jeg er lige startet i løntilskuds job for to uger siden.. jeg har været på kontanthjælp over et år og har derfor optjent ret til 5 ugers ferie.. Jeg har vidst i over et år at jeg ville behøve 3 ugers fri her i juni/juli og har derfor "gemt" de uger til nu her.. MEN så siger de idag på kommunen at hvis jeg vil holde ferie mens jeg er i løntilskud skal jeg selv betale.. Men at jeg optjener ferie dage mens jeg er i løntilskud som jeg kan bruge i 2014.. Men nu er de 5 uger inddraget og jeg skal selv betale for den her ferie  Jeg er bare græde færdig over det.. har jo netop gået og holdt på de uger og været i aktivering selvom jeg godt kunne have taget fri når min familie f.eks. havde.. men nu vil vil miste 8000 kr udbetalt.. har ikke en bukket 5 øre.. så aner ikke hvad jeg skal.. er reglerne virkelig sådan???? 

Ja det er desværre korrekt... står selv i samme situation, så jeg tager det overarb3jde jeg kan for at kunne afspadsere...

Heldigvis har jeg en rigtig sød leder der hjælper mig hvor hun kan

Anmeld

16. april 2013

Glad Giraf

Men det er fordi du jo ikk er på kontant hjælp mere, og det er jo meget godt, det ville være det samne hvis du fik et "rigtigt" job

Anmeld

17. april 2013

Anonym trådstarter

LilleLivasMor skriver:

Men det er fordi du jo ikk er på kontant hjælp mere, og det er jo meget godt, det ville være det samne hvis du fik et "rigtigt" job

Jamen de bliver ved med at sige at jeg ER på kontant hjælp.. stadig skal stå til rådighed og jeg skal jo stadig bekræfte jobnet osv.. 

Anmeld

17. april 2013

Gittemor09

Anonym skriver:

Jamen de bliver ved med at sige at jeg ER på kontant hjælp.. stadig skal stå til rådighed og jeg skal jo stadig bekræfte jobnet osv.. 

det skal du ikke....

dem der siger du skal er helt forkert på den...

du får løn nu... altså minimum løn indenfor det fag du er i løntilskud med....

men det er desværre korrekt at dine 5 ugers optjent ferie ikke kan bruges mens du er i løntilskud... der skal optjenes der igennem....

det er rigtig trist når man regner med noget, og man så finder ud af noget andet bagefter... øv

et til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.