Forvirret over børnenepasser eller privat dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.477 visninger
9 svar
7 synes godt om
15. april 2013

EnGodMor

Nu fik jeg altså godt forvirret

Hvad pokker er forskellen på privat dagpleje og børnepasser?

Nogen der kan forklare det?

IHvis en person er godkendt til børnepasser, hvorfor laver vedkommende så hjemmeside med a det er en privat dagpleje?

Jeg er forvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

Mama1304

I Århus, er en privat dagplejer og børnepasser det samme Kommunen kalder det en selvstændig børnepasser, men alle "børnepasserne" kalder det privat dagpleje. Ved faktisk ikke hvorfor  Måske fordi at i fx Aalborg der hedder det privat dagpleje.

Anmeld

15. april 2013

EnGodMor

Mama1304 skriver:

I Århus, er en privat dagplejer og børnepasser det samme Kommunen kalder det en selvstændig børnepasser, men alle "børnepasserne" kalder det privat dagpleje. Ved faktisk ikke hvorfor  Måske fordi at i fx Aalborg der hedder det privat dagpleje.

Tak jeg er stadig forvirret over det 

Anmeld

15. april 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Har engang hørt nogen sige at forskellen er at en børnepasser er en som tager hjem til andre og passer børn. Hvor privat dagpleje er en person der passer 4-5 børn i eget hjem

Anmeld

15. april 2013

EnGodMor

hannetheis skriver:

Har engang hørt nogen sige at forskellen er at en børnepasser er en som tager hjem til andre og passer børn. Hvor privat dagpleje er en person der passer 4-5 børn i eget hjem

Måske det har noget med den mængde børn man er godkendt tilsat passe så

Anmeld

15. april 2013

Lone Jakobsen

her i kommunen må vi ikke kalde os dagplejere... så i fagsprog er jeg privat børnepasser. men jeg ser mig selv som privat dagplejer, for det er det jeg arbejder som

Anmeld

15. april 2013

Fuglemor

engodmor skriver:

IHvis en person er godkendt til børnepasser, hvorfor laver vedkommende så hjemmeside med a det er en privat dagpleje?

Jeg er forvirret

Jeg fik af kommunen forklaret at er man privat dagpleje så skal kommunen finde børn til dig, men som privat børnepasser så skal man selv finde børn. Feks i min kommune hedder det privat børnepasser da kommunen ikke vil hjælpe med at finde børn. 

Anmeld

16. april 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Lone Jakobsen skriver:

her i kommunen må vi ikke kalde os dagplejere... så i fagsprog er jeg privat børnepasser. men jeg ser mig selv som privat dagplejer, for det er det jeg arbejder som

Jeg havde en skilt på min grund, hvor der stod: "Privat Dagpleje".

Pædagogen sagde, at jeg ikke må have den.

Nu har jeg lavet en ny skilt:

"Dagpleje

Legehuset-Hertug-Abel.dk"

Anmeld

20. april 2013

Lone Jakobsen

Legehuset-Hertug-Abel.dk skriver:

Jeg havde en skilt på min grund, hvor der stod: "Privat Dagpleje".

Pædagogen sagde, at jeg ikke må have den.

Nu har jeg lavet en ny skilt:

"Dagpleje

Legehuset-Hertug-Abel.dk"

her hedder det Lones natur dagpleje, så fornærmer jeg ikke nogen

Anmeld

16. maj 2013

Sanne305

engodmor skriver:

Jeg er forvirret

Forskellen i Kbh`s kommune er : Privat dagpleje passer sit eget barn og en andens barn.

Privat børnepasser passer kun andres børn, og derfor må vi ikke kalde os privat dagpleje selvom det jo er det vi er 

Vh Sanne privat børnepasser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.