Om myrer der invaderer ens hus....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2013

MortilElias2010

Babymor2010 skriver:

Det var et godt link du lagde ud der  Tak 

Vi har ikke myrer herhjemme, men til gengæld sølvfisk på badeværelset, så jeg ville da lige lure om der stod noget om dem 

Det var så lidt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2013

MortilElias2010

Joan ( Smallie ) skriver:

Altså hver forår kommer der myre ind her og de er også over alt hvis jeg ikke lige holder dem i skak. Men altså vi vander med gift uden for ved soklen og inden for sprøjter jeg med bio på alle forlister så holder de sig væk for den lugt kan de ikke li.

Så sådan klare vi det problem.

Det forsøgte jeg mig med ved en tidligere lejlighed i et andet hus og dagen efter vi havde strøget det ud, vågnede vi op til at have en hærvej af myrer så dengang lod de sig ikke afskrække af lugten. Men det var i Sønderjylland, måske de midtjyske myrer er anderledes?  Jeg regner med at give min udlejer et kald og spørge om det er ok for ham vi bestiller en på hans regning, han er heldigvis medgørlig og siger sjældent nej. For i og med at vi bor på landet så er der stor sandsynlighed for at vi har en myretue under huset og så kan vi gøre nok så meget for en kort stund. 

Anmeld

14. april 2013

MortilElias2010

helle85 skriver:

har i nogen yder dører ind til det rum hvor myrerne er? for så kan det værer der mangler at blive fuget rundt om døren. de kommer ind bare der er en lille sprække sidste år havde vi ikke paneler langs dørern så der fugede vi der ved gulvet hvor de kom ind ellers hjælper det at drysse peber der hvor i mener de kommer fra

Der er bare det at vi har vildt mange revner nede ved gulvene i hele underetagen så de kommer ind alle vegne, så der er ikke noget specifikt sted... desværre. 

Anmeld

14. april 2013

helle85

MortilElias2010 skriver:

Der er bare det at vi har vildt mange revner nede ved gulvene i hele underetagen så de kommer ind alle vegne, så der er ikke noget specifikt sted... desværre. 

okay så ved jeg ikke hvad man kan gører

Anmeld

21. maj 2013

Mette Cornelius

Så fik jeg nok af de små kræ ! 

Ringede efter Chrisal Skadedyrsservice i dag ( www.chrisal.dk ).

Det var en befrielse, selvom det irriterer husbonden grænseløst, at han måtte kapitulere.  Men det er jo ikke holdbart, at der hver morgen er myrer over hele bordet, bare fordi de små har fået appelsin om aftenen.

Måske han nu gider at sætte indsatsen ind mod fliserne i haven  

Anmeld

21. maj 2013

o1Mutte

Mette Cornelius skriver:

Så fik jeg nok af de små kræ ! 

Ringede efter Chrisal Skadedyrsservice i dag ( www.chrisal.dk ).

Det var en befrielse, selvom det irriterer husbonden grænseløst, at han måtte kapitulere.  Men det er jo ikke holdbart, at der hver morgen er myrer over hele bordet, bare fordi de små har fået appelsin om aftenen.

Måske han nu gider at sætte indsatsen ind mod fliserne i haven  

Ny profil?

Anmeld

22. maj 2013

MortilElias2010

Jeg fik aldrig ringet til min udlejer, da jeg gik igang med rengøring hældte jeg et eller andet eddike i spanden med vand samt rengøringsmidler og det virkede!!!!  Vi har ikke set en eneste myre i flere uger nu. En eller to måske i bryggerset, men det kan vi da holde ud  Så det gør jeg bare hver gang nu og selvom eddike ikke dufter herre godt (bruger rengøringsmidler med duft) så bliver det da hurtigt absorberet og væk er myrerne  Og min mand har fuget to steder. Frit og kvit med de små dyr - edderkopperne fanger resten 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.