sex lige efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.483 visninger
13 svar
5 synes godt om
13. april 2013

Anonym trådstarter

kæresten og jeg har dummet os lidt nu her kort efter fødslen af vores barn. 
Vi endte med at have ubeskyttet sex kun to uger efter fødslen, og det gik hele vejen. 
Er der andre har har gjort dette hvor det endte i graviditet?

Hvilket ikke er ønsket på nuværende tidspunkt, vi vil bare nyde vores lille skat, men vil dog heller ikke have en abort hvis det skulle være sket. 
Det er lidt frustrerende at man ikke kan teste før om noget tid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Vi endte med at have ubeskyttet sex kun to uger efter fødslen, og det gik hele vejen. 

Hvilket ikke er ønsket på nuværende tidspunkt, vi vil bare nyde vores lille skat, men vil dog heller ikke have en abort hvis det skulle være sket. 

Jeps - bare 6 mdr efter fødsel. Men der endte i en ikke planlagt graviditet.

Så har i dag 2 unger med 15 mdr imellem

Anmeld

13. april 2013

mor88

det er bedst at vente til efter 8 ugers undersøgelsen med ubeskyttet sex, pga høj infektionsrisiko hos dig, men når det nu er sket, er der altid en lille risiko. 

Den første ÆL finder sted inden den første menstruation, og derfor vil der være en lille chance for, at du vil være gravid, da det også siges, at det er lettere at blive gravid kort efter en fødsel. 

Hvis du ammer, skulle amningen siges at virke som en ekstra beskyttelse den første tid, men om det er sandt, ved jeg ikke.

Jeg har en veninde hvis bror kun er 10 måneder ældre end hun, så ja, det kan lade sig gøre.

hvis du rigtig gerne vil have svar hurtigt, kan en blodprøve måle HCG før graviditetstesterne kan. Men muligvis har du stadig højt HCG niveau pga din for nyligt avsluttede graviditet.

til dig og for at du hurtigt får svar  

Der gik 9 måneder fra fødsel og til jeg fik min første menstruation(pga amning)

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

det er bedst at vente til efter 8 ugers undersøgelsen med ubeskyttet sex, pga høj infektionsrisiko hos dig, men når det nu er sket, er der altid en lille risiko. 

Den første ÆL finder sted inden den første menstruation, og derfor vil der være en lille chance for, at du vil være gravid, da det også siges, at det er lettere at blive gravid kort efter en fødsel. 

Hvis du ammer, skulle amningen siges at virke som en ekstra beskyttelse den første tid, men om det er sandt, ved jeg ikke.

Jeg har en veninde hvis bror kun er 10 måneder ældre end hun, så ja, det kan lade sig gøre.

hvis du rigtig gerne vil have svar hurtigt, kan en blodprøve måle HCG før graviditetstesterne kan. Men muligvis har du stadig højt HCG niveau pga din for nyligt avsluttede graviditet.

Ved godt alt det med infektionsrisiko, men tak  
Krydser fingre for at jeg ikke er gravid, men chancen er der jo, trods jeg ammer 
- en jordmoder fortalte mig at for at amning skulle standse ægløsning skulle man amme hver 2. time døgnet rundt, og det gør jeg bestemt ikke

puha  for at der ikke er sket noget

Anmeld

13. april 2013

De3Guldklumper

mor88 skriver:

Amning beskytter ikke mod graviditet. Og det er heller ikke pga amning du først har fået din mens efter 9 mdr

Mens kommer når kroppen er klar og det er meget forskelligt fra person til person

1 gang blev min mens regelmæssig efter 5 uger og anden gang kom den først efter 5-6 mdr. Jeg har begge gange ammet til 8-9 mdr alderen

Anmeld

14. april 2013

legetæppe

Anonym skriver:

Jeg er selv blevet uplanlagt gravid, dog 3 mdr og 3 uger efter fødsel. Håber i ikk er gravide når det ikke er ønsket. Men husk at der er folk der får to på én gang så det skal nok gå uanset

Anmeld

14. april 2013

Anonym trådstarter

legetæppe skriver:

Jeg er selv blevet uplanlagt gravid, dog 3 mdr og 3 uger efter fødsel. Håber i ikk er gravide når det ikke er ønsket. Men husk at der er folk der får to på én gang så det skal nok gå uanset

Mange tak, ved da også vi nok skal klare det hvis det er sket, men ville helst se der går et par år endnu 

Anmeld

14. april 2013

Wik

Pylle3 skriver:

Amning beskytter ikke mod graviditet. Og det er heller ikke pga amning du først har fået din mens efter 9 mdr

Mens kommer når kroppen er klar og det er meget forskelligt fra person til person

1 gang blev min mens regelmæssig efter 5 uger og anden gang kom den først efter 5-6 mdr. Jeg har begge gange ammet til 8-9 mdr alderen

Amning kan altså sagtens udskyde din menstruation, fordi amning kræver meget af kroppen. De kvinder der har flaske børn får langt hurtigere mens. end ammende mødre.

Anmeld

14. april 2013

Wik

Jeg var også sammen med min mand, efter kun 14 dage, fordi jeg lige skulle mærke og se hvordan jeg var efter, og ikke kunne vente. Men jeg blev ikke gravid af det.

Det er jo ingen garanti, men det skulle være vildt hvis din krop allerede er klar med en ny frisk ægløsning efter kun 14 dage, men det kan lade sig gøre. Tror du skal tage det med ro, der er nok ikke en ny baby på vej allerede, krydser fingre for dig, din krop og dit nyfødte barns skyld

Anmeld

14. april 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Køb en fortrydelsespille 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.