svangerskabsforgifting.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
7 svar
2 synes godt om
13. april 2013

Anonym trådstarter

hej piger

er der nogen af jer der ved hvordan de tjekker om man har SSF.
det fordi jeg blir ved med at ha ondt i maven og konstant hovedepine. så vi ringede til FG og spurgte og de sagde hvis ikk min hovedepine blev bedre inde for en time skulle jeg ringe så de kunne tjek om det SSF. men ved ikk helt hvordan det forgår.

er 32+

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2013

1990h

Anonym skriver:

hej piger

det fordi jeg blir ved med at ha ondt i maven og konstant hovedepine. så vi ringede til FG og spurgte og de sagde hvis ikk min hovedepine blev bedre inde for en time skulle jeg ringe så de kunne tjek om det SSF. men ved ikk helt hvordan det forgår.

er 32+

Da jeg var inde og blive tjekket tog de blodtryk og urin stick og.fik kørt en strimmel halløj

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

Da jeg var inde og blive tjekket tog de blodtryk og urin stick og.fik kørt en strimmel halløj

Okay tak for svaret

Anmeld

13. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Håber det er blevet bedre!

De tjekker blodtryg, også tjekker de urin. Hvis de finder noget, tager de også blodprøver! Også køre de en strimmel. 

Og hvis de finder noget, vil du få lungemodner, når nu du ik er længer henne. 

Rigtig god bedring. Vh stine

Anmeld

13. april 2013

Lene Unik

Anonym skriver:

hej piger

er 32+

Håber for dig at det er noget helt harmløst.

De mest "normale" tegn på svangerskabsforgiftning er forhøjet blodtryk, protein i urinen og så væske i kroppen. Men det kan udarte sig på mange måder.

Anmeld

13. april 2013

Lenaogkasper

Anonym skriver:

hej piger

er 32+

Da jeg havde Ssf (HELLP) havde jeg rigtig meget hovedepine, kastede op, tog 7 kg på (på 2 dage, væske) meget højt blodtryk, ondt under ribbenene, blodprøverne viste også at kroppen var påvirket! Spørg endelig. Jeg havde det selv! Blev sat igang pga Ssf/HELLP og fødte 36+6

Anmeld

13. april 2013

Kløver

De tjekker urinen for protein, hælder øje med symptomer, bla vand i kroppen, svimmelhed, ondt i maven ( under ribbenene) hovedpine, og vigtigst blodtrykket. Er der flere tegn får man også taget blodprøver
Ofte får man også kørt strimmel, for at se hvordan barnet har det

Du spørger bare hvis der er andet, har selv haft det i begge mine graviditeter.

Godt råd, læg dig og hvil, og fødderne op, støttestrømper hvis du har vand i kroppen. Slap rigtig godt af og stress ned

Anmeld

13. april 2013

Anonym trådstarter

tak for svaret til jer alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.