Hej alle forældre
Jeg går og pusler med en webshop med økologisk tøj til baby og små-børn. Helt basic tøj, neutralt og ikke meget modepræget.
Jeg synes selv, at emnet er meget vigtigt da vi hele tiden bør være meget kritiske med hvad vi udsætter vores unger for da vi ikke kender konsekvenserne af uhensigtsmæssige stoffer i det lange løb. Faktisk er jeg selv blevet meget mere obs på problematikken efter jeg har fået mit 3. barn og derfor er jeg begyndt at beskæftige mig mere med emnet.
Jeg synes det generelt er alt for dyrt for os forældre at klæde vores unger økologisk og at det bør være alle forældre forundt - uanset indkomst - at kunne beskytte sine børn mod skadelige stoffer og tænke mere i økologiske baner. Selvfølgelig er det (desværre) dyrere at producere økologisk tøj, men samtidig mener jeg at der er store fortjenester forbundet med at sælge det økologiske tøj.
Jeg vil meget gerne have en debat her på min-mave om baby, børn og økologiske tøj....
Er der nogle af jer der har skiftet baby- eller børnegarderoben helt ud til 100% økologi?
Overvejer I at gøre det?
Vælger I økologisk tøj til jeres barn hvis I har muligheden?
Hvordan prioriterer I økologi i relation til jeres barn?
Ville I vælge økologisk tøj, hvis det var billigere?
Har I overhovedet gjort jer tanker om hvilket "liv" jeres børn skal have i relation til de kendte skadelige stoffer i omgivelserne?
Lad mig høre jeres mening!
Venlig hilsen
Lotte
www.ecochild.dk
Spændende - og det lyder lige som noget for mig
JEG ELSKER ØKO! Og køber mest økologisk, når jeg kan komme til det... Også i tøj, men synes det er sjældent man støder på det - jeg ved, at Kvickly har nogle body'er som er øko, og Katvig har vidst også deres tøj i øko, samt H&M... Men det er stadig ikke nok, og ja, prisen er jo ret dyr
Ville ønske prisen var mere til at betale, da jeg synes det betyder meget...
Jeg har derfor ikke skiftet garderoven ud med øko-tøj til min pige, men hun har nogle stykker tøj som er øko.
Jeg ville gerne kunne gøre det, men synes det er svært at finde øko-tøj, medmindre det koster det hvide ud af øjnene, men jeg køber rigtig meget brugt tøj, både fordi det er billigt, og samtidig smart at kunne få de dyre mærker en del billigere, men også fordi de skadelige stoffer lige som har "forladt" tøjet mere, når det har været brugt før, i forhold til nyt tøj, direkte fra fabrikken...
Jeg sørger for, at de ting min datter spiser eller drikker meget af, er økologisk - fx havregryn med rosiner/frugtstænger/riskiks/mælk osv.
Hvis økologik tøj osv. var billigere, var der ingen tvivl om, at alt var øko hjemme hos os 
Jeg har tænkt meget over det med hvilket "liv" min datter skal have ift. skadelige stoffer - hun bader aldrig i andet end svanemærker og astma-allergi-mærket sæbe/olie/creme osv. De bleer hun bruger er også astma og allergi-mærket, samt svanemærket, og som skrevet tidligere, så køber jeg det øko jeg kan i alt - både mad, tøj og "toiletsager"... Men det er ikke altid pengene eller muligheden er der, desværre - men er fuldstædnig vild med ideen 
Det lyder fedt det du har gang i - held og lykke med det