at være på anti depressive og fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

968 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. april 2013

Anonym trådstarter

Godaften de damer og herre

jeg er lidt nysgerrig..

jeg er pt på anti depressive og skal først begynde at skære ned på det 6mdr efter fødslen af lillepigen.. jeg tager pt sertralin 100mg dagligt.

og skal derfor efter fødselen blive 3 dage på sygehuset for at de kan følge lillepigen i forbindelse med at hun ikke på samme måde bliver påvirket af medicinen, og selvf. for at se om hun reagere på ikke at være en del af det på samme måde som da hun var i maven osvosv..

Og derfor skriver jeg herinde for at høre om andre var indlagt efter fødselen for at de kunne holde øje, hvis der er, hvordan var forløbet, reagerede jeres på det og hvor længe sku i ligge der?? har fået at vide at jeg skal være der i 3 dage, af lægerne, hvor min jordmoder siger 1 uge... så vil derfor hører jer ad herinde..

er 32+2

tak på forhånd, og håber selvfølgelig at dette er til at forstå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

Laulund87

Jeg tog Sertralin under graviditeten, tror jeg tog 150 mg.

Planen var at jeg skulle være på barselsgangen 3 dage, men vores datter manglede spiserøret (ikke pga medicinen!) så vi kom til OUH i to måneder, så det gik ikke lige efter planen

Hun sitrede lidt efter fødslen, men de ved ikke om det var pga medicinen eller pga det med spiserøret.

Anmeld

10. april 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg tog Sertralin under graviditeten, tror jeg tog 150 mg.

Planen var at jeg skulle være på barselsgangen 3 dage, men vores datter manglede spiserøret (ikke pga medicinen!) så vi kom til OUH i to måneder, så det gik ikke lige efter planen

Hun sitrede lidt efter fødslen, men de ved ikke om det var pga medicinen eller pga det med spiserøret.

ked af det med spiserøret... men er da glad for at høre at der ikke umiddelbart var nogen problemer efterfølgende ...

Anmeld

10. april 2013

VIPpigen

jeg er på medicin, og var det længe inden graviditeten.

jeg havde et fødselshold der skulle stå klar til når datteren kom, pga abstinenser. og fik at vide vi kunne få 5 dage på barselsgangen, så de også kunne holde øje med hende.

skæbnen ville dog hun kom 5 uger før tid, og derfor røg vi på neo hvor hun var overvåget døgnet rundt.

jeg har været utrolig glad for den hjælp jeg fik. og tager gerne imod det igen hvis vi skal have en til.

Anmeld

11. april 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

jeg er på medicin, og var det længe inden graviditeten.

jeg havde et fødselshold der skulle stå klar til når datteren kom, pga abstinenser. og fik at vide vi kunne få 5 dage på barselsgangen, så de også kunne holde øje med hende.

skæbnen ville dog hun kom 5 uger før tid, og derfor røg vi på neo hvor hun var overvåget døgnet rundt.

jeg har været utrolig glad for den hjælp jeg fik. og tager gerne imod det igen hvis vi skal have en til.

os derfor jeg har taget i mod hjælpen.

Men fødte du så for tidligt pga pillerne hvis jeg må spørge

alle siger nemlig til mig at jeg vil komme til at føde i uge 35 - 36 stykker grundet pillerne, men tror ikke rigtig på det før det modsatte er bevist hvis man kan skrive sådan...

Anmeld

11. april 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

os derfor jeg har taget i mod hjælpen.

Men fødte du så for tidligt pga pillerne hvis jeg må spørge

alle siger nemlig til mig at jeg vil komme til at føde i uge 35 - 36 stykker grundet pillerne, men tror ikke rigtig på det før det modsatte er bevist hvis man kan skrive sådan...

ikke hvad jeg har fået at vide... de kunne ikke "bevise" det, men de var sikker på jeg fødte pga stress.

jeg gik til ekstra scanninger, og lægen som der scannede, var også læge i speciale med børn født med abstinenser. hun sagde hun var sikker på vi ikke så hinanden til den sidste scanning, men på fødestuen... og hun fik ret...

Anmeld

11. april 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

ikke hvad jeg har fået at vide... de kunne ikke "bevise" det, men de var sikker på jeg fødte pga stress.

jeg gik til ekstra scanninger, og lægen som der scannede, var også læge i speciale med børn født med abstinenser. hun sagde hun var sikker på vi ikke så hinanden til den sidste scanning, men på fødestuen... og hun fik ret...

hold da op, hvor mange ekstra scanninger fik du ??

jeg har kun været til NF, MD også en hvor de tjekkede vægten ...

Undskyld at jeg spørger så meget

Anmeld

11. april 2013

Majeha

1. gang var jeg på citalopram, men skiftede til akarin i løbet af graviditeten. Vi skulle også være indlagt 3 dage for evt abstinenser hos ham, men var der en uge, da jeg mistede for meget blod. Og så er han født 36+2. Jeg var ikke til andet end nf og md.

Med lillebror var jeg ikke på medicin, og han blev født 39+3

Anmeld

11. april 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

hold da op, hvor mange ekstra scanninger fik du ??

jeg har kun været til NF, MD også en hvor de tjekkede vægten ...

Undskyld at jeg spørger så meget

Nåede 2, men skulle have haft en mere i 36+... Så havde en tid en uge efter jeg fødte

Anmeld

11. april 2013

merle2010

jeg tog 100 mg sertralin og 8 mg trilafon da jeg var gravid med min datter. vi skulle blive 14 dage efter fødslen hvor de skulle observere hende og mig. hun var meget urolig græd meget, og de mente det var abstinenser det endte dog med at de beskyldte mig for at have taget stoffer under graviditet og efter fødslen på sygehuset, så de tog urinprøve på både mig og min datter. de var self helt rene. efter 5 dage kom vi hjem, men vores datter blev udskrevet i sin fars varetægt da de mente jeg ikke kunne tage vare på hende jeg viste kommunen at de havde taget fejl da vi kom hjem. for mig var det forfærdeligt at være på sygehuset, de var nedladende og efter mig hele tiden. og beskyldte mig oven i købet for at tage stoffer. fødte min datter 40+6.med min søn var jeg medicinfri fødte 41+0 og tog hjem 4 timer efter fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.