Ridning og kajak..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.777 visninger
8 svar
1 synes godt om
10. april 2013

FrkDitte

Hej de damer,

Jeg er 1.gravid med termin start september.

Mig og kæresten skal på sommerferie i starten af juli, men har endnu ikke fundet ud af hvor vi skal hen.

Jeg har så fundet en rejse til Menorca, hvor der bl.a. er forskellige udflugter.. en af dem er 4 timer på hesteryg med stop undervejs til badning og spisning, bare stille og rolig ridetur, ikke noget trav eller galop..

En anden tur er en kajaktur på nogle timer ca.. 

Det lyder så fedt..

MEN... kan/må man overhovedet det når man er i uge 30/31 i sin graviditet..  Kan man sidde i en kajak med maven??

Ville i gøre det?

Fortsat god aften derude..

D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

Moma

Hvis du ikke er alt for besværet af graviditeten til den tid, vil jeg ingen betænkninger have mht. kajakken. Men jeg ville ikke turde sætte mig op på en hest (er gammel ridepige) Jeg ville simpelthen være bange for at falde af - hvis hesten nu blev forskrækket el.lign. 

Anmeld

10. april 2013

ano14316

FrkDitte skriver:

Hej de damer,

Mig og kæresten skal på sommerferie i starten af juli, men har endnu ikke fundet ud af hvor vi skal hen.

Jeg har så fundet en rejse til Menorca, hvor der bl.a. er forskellige udflugter.. en af dem er 4 timer på hesteryg med stop undervejs til badning og spisning, bare stille og rolig ridetur, ikke noget trav eller galop..

Det lyder så fedt..

MEN... kan/må man overhovedet det når man er i uge 30/31 i sin graviditet..  Kan man sidde i en kajak med maven??

Ville i gøre det?

D.

rider du normalt? 

Hvis du rider nogen gange om ugen normalt, så kan du da nok godt.. 

Jeg red i uge 28 (tror jeg det var) en 4-5 timers tur, og red 3-4 gange om ugen, og jeg var altså rimelig smadret oven på den tur, og havde godt ondt i kroppen. 

Hvis du ikke rider normalt, synes jeg slet ikke du skal sætte dig op på en hest. 

Anmeld

11. april 2013

FrkDitte

Moma skriver:

Hvis du ikke er alt for besværet af graviditeten til den tid, vil jeg ingen betænkninger have mht. kajakken. Men jeg ville ikke turde sætte mig op på en hest (er gammel ridepige) Jeg ville simpelthen være bange for at falde af - hvis hesten nu blev forskrækket el.lign. 

Ja det er osse ridningen jeg har mest betænkeligheder ved...

Selvom den bare går lige så stille på stranden, så kan der jo ske ting og sager..

D.

Anmeld

11. april 2013

FrkDitte

ano14316 skriver:

rider du normalt? 

Hvis du rider nogen gange om ugen normalt, så kan du da nok godt.. 

Jeg red i uge 28 (tror jeg det var) en 4-5 timers tur, og red 3-4 gange om ugen, og jeg var altså rimelig smadret oven på den tur, og havde godt ondt i kroppen. 

Hvis du ikke rider normalt, synes jeg slet ikke du skal sætte dig op på en hest. 

Nej, jeg rider ikke normalt.. 

Det er bare så hyggeligt at ride.. og så på en strand, hvor man lige kan hoppe i bølgen, hvis det bliver for varmt...

Men kan godt forestille mig, selvom jeg måske ingen graviditetsgener har til den tid, at bækkenet og ryggen måske ikke synes det er vildt sjovt at sidde på hesteryg..

Tak for jeres svar.. 

Jeg tror jeg dropper hesten 

Der må være andre spændende udflugter.. 

Go dag!

D.

Anmeld

11. april 2013

FrkZier

FrkDitte skriver:

Hej de damer,

Det lyder så fedt..

Ville i gøre det?

D.

jeg ville personligt ikke tage ud og ride, på trods af at jeg er gammel ride pige og har reddet meget før i tiden, men ville simpelthen ikke tage chancen i frygt for at falde af!

kajak har jeg absolut ingen ide om, det har jeg aldrig selv prøvet

Anmeld

11. april 2013

ano14316

FrkDitte skriver:

Nej, jeg rider ikke normalt.. 

Det er bare så hyggeligt at ride.. og så på en strand, hvor man lige kan hoppe i bølgen, hvis det bliver for varmt...

Men kan godt forestille mig, selvom jeg måske ingen graviditetsgener har til den tid, at bækkenet og ryggen måske ikke synes det er vildt sjovt at sidde på hesteryg..

Tak for jeres svar.. 

Jeg tror jeg dropper hesten 

Der må være andre spændende udflugter.. 

Go dag!

D.

Det synes jeg lyder forluftigt.. For det er hårdt for kroppen.. Og tænk nu hvis du faldt af.. Jeg ville heller aldrig ride en hest jeg ikke kender som gravid.. Der skal så lidt til.. f.eks. Den hest jeg har redet i gennem hele min graviditet, hun løb med mig 3 uger inden jeg fødte fordi jeg ikke kunne bruge mine ben ordentligt.. Det var så min sidste "rigtige" ridetur.

Anmeld

11. april 2013

Frejsmor

Kajak har jeg ingen erfaringer med, men jeg ville nok også hoppe over rideturen hvis jeg var dig..

Jeg er også ridepige og selv for en der ikke er gravid, og som ikke er vandt til det, kan sådan en lang tur til hest være pænt hård..

Desuden ville jeg også være bange for at falde af, man ved aldrig hvad der kan ske og slet ikke når det er en hel flok af heste.. Bliver den ene forskrækket, så smitter det ofte af på de andre, og en sandstrand kan være rimelig hård at lande på, skal jeg hilse og sige, det erfarede jeg selv ude ved vesterhavet for en del år siden..

Anmeld

11. april 2013

FrkDitte

Jeg nøjes vist bare med at gå hen og klappe de heste lidt 

og se misundeligt til fra stranden..med en alkoholfri drink i hånden 

og så en tur i bølgerne... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.