Maria-s skriver:
Hej derude 
jeg har et spørgsmål. Jeg er 2. Gangs fødende og ved mit første barn fik jeg ingen gyn undersøgelse ved første lægebesøg. Er i mellemtiden flyttet og fået ny læge. da jeg ringer ned til mit lægehus, siger reseptionisten "jamen så sætter jeg tid af til en gyn undersøgelse". Mig: øhhhh jamen det behøver du altså ikke, det fik jeg ikke ved mit første barn?? Hende: jamen det skal du have. BUM.
men kan man så ikke godt kræve at det bliver gjort af en kvindelig uddannet gyn? Det er bare det at jeg har fået en mandlig læge (var ikke muligt at få en kvindelig) og jeg har det faktisk RIGTIG skidt med hvis han skal glo et hvis sted
nogen der har en forklaring på hvorfor de vil have man skal undersøges "Down under"?? Hun sagde det var for at han kunne bedømme hvir langt jeg var henne, men jeg troede kun man kunne se OM man er gravid eller ej, ikke hvor langt man er...??? Troede kun man kunnr være specifik ved en scanning??....
Det bruger man heller ikke længere, da det kun skaber usikkerhed, og de praktiserende læger er alligevel ikke uddannede til at få noget fagligt fornuftigt ud af det.
Der er stadig mange læger, der gør det "for det har vi altid gjort", eller ikke følger med i anbefalingerne eller fordi de tror, at det skal de.
Det er fuldt ud tilstrækkeligt, at patienten har taget en positiv test derhjemme, i tvivlstilfælde kan testen gentages i konsultationen, og så er det lægens ansvar at få lavet papirarbejdet korrekt, og så viderehenvise til en obstetrisk enhed, som så varetager det videre forløb.
Du kan sagtens afvise undersøgelsen, det sker der ikke noget ved.
Anmeld