Hej 
Vi fik samme besked med vores tredie barn og blev naturligvis også bekymret. Dog virkede damen der scannede os heller ikke bekymret, men vi fik tilbudt en ekstra scanning en måned senere.
Undersøgte sagen og fik læst mig til at det i 80% af tilfældene går i sig selv igen og er i orden når barnet fødes. Det er kun fordi vi har scanninger idag at man opdager den slags og at det er en af de hyppigste "fejl" man finder ved scanninger. Barnet er stadig ved at udvikle sig og det er som regel bare et tegn på umodenhed. Skulle det ikke rette sig kan man i meget sjældne tilfælde risikere en operation, men det er yderst sjældent det sker.
I vores tilfælde var der da heller ingenting galt ved næste scanning og vi blev tilbudt endnu en scanning tættere på fødslen, men da lægen sagde der var 99% sandsynlighed for at alt var i orden takkede vi nej og hun var også som hun skulle være da hun blev født.
Men heldigvis er de så grundige idag og man bliver tilbudt ekstra scanninger pga. det. Men det betyder ikke at det er noget galt, bare at man sikrer sig og kan tilbyde den mest effektive behandling hvis nu der var noget.
Forstår godt bekymringen alt for godt, men det ses ofte og betyder som regel ingenting. Det hjalp i hvert fald mig til at ligge uroen fra mig og trøstede mig med, at de bare var meget grundige.
og tillykke med en ellers fin MD-scanning af den lille.. 
Anmeld