Tilskud til privat dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
6 svar
2 synes godt om
10. april 2013

LilleChelle

Er der nogle der ved om man kan få det i alle kommuner? 

Jeg har altid haft opfattelsen af at man 'kun' kunne få de der 5100 kr. som tilskud. Men så har jeg en veninde der lige skrev at hun fik friplads tilskud til hendes dreng i privat dagpleje. 

Nogle der kan fortælle mig lidt om mulighederne? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

Fuglemor

LilleChelle skriver:

Jeg har altid haft opfattelsen af at man 'kun' kunne få de der 5100 kr. som tilskud. Men så har jeg en veninde der lige skrev at hun fik friplads tilskud til hendes dreng i privat dagpleje. 

Som jeg forstår så får du ikke andet tilskud. Du betaler en pris for dit barn, af det får du noget tilskud tilbage fra kommunen og det er det.

Anmeld

10. april 2013

Noahmor

LilleChelle skriver:

i Odense kan man ikke få friplads i privat dagpleje, ved ikke om det gælder alle kommuner. 

Anmeld

10. april 2013

hesøth

LilleChelle skriver:

Du kan få hel eller delvis friplads alt efter husstandens indkomst. Der er sikkert en beregner på borger.dk et sted

Anmeld

10. april 2013

Noahmor

hesøth skriver:

Du kan få hel eller delvis friplads alt efter husstandens indkomst. Der er sikkert en beregner på borger.dk et sted

Ikke i privat dagpleje. 

Anmeld

10. april 2013

Valle81

Hejsa,

I Viborg kan du IKKE få friplads tilskud til privatdagpleje.

Viu har selv i privat dagpleje. Vi overfører hver måned 6800 til vores dagplejer (den pris hun har sat) og så får vi 5100 tilbage af kommunen. Så vi har en egenbetaling på 1700 kr om måneden.

Der ydes dog søskende rabet, vi havde to i samme dagpleje, og der var der yderligere rabat, så vi alt i alt gav 2400 i egenbetaling for begge pladser.

Anmeld

10. april 2013

LilleChelle

Virker underligt at det ikke er ens i kommunerne. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.