Gravid, alene og fortvivlet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. april 2013

Chrissie85

Er der mon nogen i samme båd? 

Jeg er i uge 19, og da jeg fandt ud af, at jeg var gravid, blev jeg ellevild, for havde altid troet at det aldrig kunne lade sig gøre.

Da jeg så meddelte faren denne nyhed, slog han hånden af os, og jeg er nu alene om det hele. Hvilket er ok nu.

Men... samtidig sagde han, at hvis han skal betale til barnet, skal han også se det. Indtil videre har vi ingen kontakt, og han har meldt ud, at han ingen kontakt ønsker med barnet. 

Det er forvirrende for mig, at finde ud af de regler/love der er i dk omkring faderskabet og fællesforældremyndighed. 

Men når han melder ud, at han ingen kontakt ønsker.... hvad stiller jeg så op??

Nogle gode råd? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

HoltSchmidt

ville lige give dig et kæmpe 

Jeg kender heller ikke reglerne, da jeg heldigvis ikke har skullet sætte mig ind i det.

Jeg mener dog at have hørt, at hvis man ved hvem faren er SKAL man oplyse det, men om han så har krav på at se barnet ved jeg ikke. 

Håber du finder svar på sine spørgsmål. Om ikke andet så kontakt din kommune, de burde da vide lidt om det  Måske din JM også ved lidt om det

Anmeld

10. april 2013

Xolia

Chrissie85 skriver:

Er der mon nogen i samme båd? 

Jeg er i uge 19, og da jeg fandt ud af, at jeg var gravid, blev jeg ellevild, for havde altid troet at det aldrig kunne lade sig gøre.

Da jeg så meddelte faren denne nyhed, slog han hånden af os, og jeg er nu alene om det hele. Hvilket er ok nu.

Men... samtidig sagde han, at hvis han skal betale til barnet, skal han også se det. Indtil videre har vi ingen kontakt, og han har meldt ud, at han ingen kontakt ønsker med barnet. 

Det er forvirrende for mig, at finde ud af de regler/love der er i dk omkring faderskabet og fællesforældremyndighed. 

Men når han melder ud, at han ingen kontakt ønsker.... hvad stiller jeg så op??

Nogle gode råd? 

Jeg kender ikke præcis reglerne, men tror ikke det er det største problem at få fuld forældremyndighed - fælles kræver nemlig at man til dels kan samarbejde.

Gik i mødregruppe med én da jeg fik min søn, hun nægtede at oplyse farens navn = dagbøder. Årsagen er at hvis der kan fastsættes bidrag skal det gøres, da han så tvinges til at betale - ellers gør staten det.

Et godt råd, inden din fødsel, kontakt da Udbetaling Danmark vedr. særligt børnetilskud (der er ansøgningsfrister 30. juni og 30. september i nærheden af din termin) - så kan du få særligt børnetilskud fra start indtil faderskabet er fastslået og der er lavet en bidragsafgørelse. Bidraget kan så køre igennem Udbetaling Danmark, og du skal derfor ikke "hive" pengene ud af far hver måned.

Men i forhold til samvær, forældremyndighed m.v. er det statsforvaltningen der er myndighed :-)

Håber det kan hjælpe lidt...

-Xolia- (kunderådgiver hos Udbetaling Danmark)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.