stadig krise over vuggestue/dp-start..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2008

Sille

Jeg tror jeg får det bedre når jeg finder ud af hvorhenne freja skal passes og kan få besøgt stedet og snakket med pædagogerne dernede..
Tak for alle jeres svar.. i er nogle dejlige piger..
-sille - dog stadig trist

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2008

Tikki

[citat][f][småt]Sille skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Jeanette skriver:[/småt][/f] Jeg kan virkelig godt forstå dig! Virkelig godt!!:'( Jeg kan så også fortælle dig lidt fra den anden side, da jeg jo har stået med forældre som dig (og mig!) mange gange ;) De pædagoger (eller den dagpleje), der skal passe Freja har helt sikkert prøvet det før og det er ikke nyt for dem at tage sig og og passe på de små - det må vi huske på (selvom det er så svært at få følelserne til at fatte det!). I en vuggestue, så plejer man at holde et møde sammen med forædrene, hvor man hører om, hvilke vaner de har hjemme, mad, søvn osv. og når man er ny bliver man taget ekstra af....altså man får en primærpædagog, som man er sammen med hele dagen, indtil man er på plads i gruppen. Og maden skal jo tilpasses den lille, så det er jeg sikker på, de ved en hel del om. En anden ting er også, at man ser ofte sit barn som værende mindre end det faktisk er...er min erfaring...Flere forældre synes de andre børn er SÅ store, når deres lille mus starter, men faktisk er de for eksempel kun 1-2 måneder ældre mange af dem - det er lidt sjovt :) Jeg har det selv på samme måde med min datter - synes hun er lille i forhold til naboens datter som er 1 måned ældre - ha ha.....men de kan faktisk de samme ting :D Vi skal nok klare den og de små synes det er så herligt at være et sted med mange børn. Måske opdager hun ikke, du er væk, fordi hun bliver optaget af alt det spændende, der er sådan et sted - husk på hun også sover en stor del af tiden jo..... Dette var fornuftens ord.......Du skal ikke spørge om følelsernes ord, for de er noget helt helt andet og de skal ikke dominere :D Kram fra Jeanette[/citat] Hej jeanette, har lige et spørgsmål når nu du er pædagog.. Giver man flaske i vuggestuer hvis behovet er der??? Eller bruger man ikke tid på det og skal jeg "skynde" mig og vænne hende fra...?? Kh sille[/citat] Hej sille Som de andre skriver, så ja man kan sagtens give flaske i vuggestuen - Jeg har gjort det i hvert fald en del gange og det er jo bare vildt hyggeligt ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.