Janne T. skriver:
Ja, i dag ramte jeg 40+6 og havde lidt sommerfugle i maven, fordi jeg skulle til jordemoder. For en uge siden kunne hun ikke lave hindeløsning, fordi jeg var for lukket, men sagde, at det ret sikkert godt kunne lade sig gøre i dag, en uge senere! Så jeg håbede selvfølgelig og var spændt på at høre, om jeg bare var åbnet LIDT dernede. For en uge siden, stod vores lille dreng helt fast og klar, og det var bare super duper!
Så kommer jeg op på briksen, og hun undersøgte mig, og hvad kan hun så fortælle? Ja, han er hoppet op af bækkenet igen og står nu overhovedet ikke fast! Faktisk måtte hun havde en anden jordemoder ind og mærke efter, fordi hun synes han stod meget højt, og de var enige: Da han nu står så højt, at de kan få hånden ind under hans hoved, så betyder det, at ved vandafgang skal jeg lægge mig ned OMGÅENDE uanset hvor jeg er, og så hedder det liggende transport til sygehuset. De fortalte, at dette var man begyndt at gå lidt væk fra, og det galt altså kun de tilfælde, hvor barnet står meget højt, og det gør vores dreng så.
Det betød også, at hun hverken måtte eller kunne undersøge mig invendigt - der er for stor risiko for at fremprovokere vandafgang, og det er bedst at undgå, når barnet står så højt.
Så der stod jeg.. Med en forventning om hindeløsning og fremgang, men fik i stedet beskedet om, at fødselsprocessen nærmest er gået baglæns med en dreng, som nu står meget højt, og absolut ingen udsigt til noget der ligner hindeløsning.
Nåh ja, og så var mit blodtryk også lige til den høje side, så det skal jeg måle herhjemme.
Sikke en dejlig dag... Eller. På fredag skal jeg ringe og bestille tid til om lørdagen, hvor jeg er 41+3. Her scannes man og får kørt CTG på skejby - hvis lillebror har det fint, sættes jeg først i gang på mandag, med mindre de altså har for travlt.
Det var slet ikke det her, jeg havde regnet med, og jeg føler mig ret slået ud. Har fuldstændig opgivet håbet om at gå i fødsel af mig selv, hvilket er et enormt nederlag for mig...
åhhh det kender jeg godt....
jeg fik samme besked som dig da jeg var 39+5....
min fødsel gik igang ved at jeg fik veer... og de endte med og måtte tage vandet på mig derovre... og da de havde gjort det måtte jeg ikke længere komme op og stå, der skulle det hele ske på ryggen...
det er ikke en spændende besked og få... men det hele skal nok gå for dig