Så fandt vi hvis navnet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2013

Hvem?

annec skriver:

Vores dreng hedder jo Sebastian, vi skal have en dreng mere om 9 ugers tid :-)

Vi har virkelig haft svært ved navnene. Men tror vi har fundet frem til et. Nu skal vi jo bare finde ud af hvordan det skal staves :-)
Jeg syntes William og faren syntes Villiam.. Hvad syntes i? :-)
Og passer det overhovedet til Sebastian?

Fint navn, men tænk på hvor mange gange drengen kommer til at stave det, hvis  vælger med V!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2013

Pikku Myy

I engelsktalende lande udtales V som F

Nu har jeg siddet og sagt alle de ord med v jeg lige umiddelbart kunne komme på, og v udtales da ikke som f på engelsk? Munden formes lidt som ved f, men lyden "stoppes" da af læberne, så den bliver mindre "luftig". Selvfølgelig udtales det anderledes end w, men umiddelbart udtales v på engelsk som vi udtaler det på dansk.

På tysk udtales v som f.

Anmeld

9. april 2013

Nadia&Daniel

annec skriver:

Vi har virkelig haft svært ved navnene. Men tror vi har fundet frem til et. Nu skal vi jo bare finde ud af hvordan det skal staves :-)

Det passer perfekt  og selvfølgelig med W

Anmeld

9. april 2013

merethe

Profilbillede for merethe
annec skriver:

Passer rigtig godt med Sebastian, men det skal staves med W 

Anmeld

9. april 2013

hautecouture

ønskebarn74 skriver:

I engelsktalende lande udtales V som F

Tysktalende lande er det vist 

Anmeld

9. april 2013

hautecouture

Jeg synes Villiam/William er sødt sammen med Sebastian, men synes I selv skal snakke om hvordan det skal staves - jeg synes begge dele er super fint 

Det der med, at han skal stave det, hvis I vælger at stave det med V er der jo MANGE der skal - min kæreste siger altid: Jeg hedder Kasper, med K - det generer ham ikke. Har veninder (Kristina, Kamilla) der skal gøre det samme. ligefrem at sige det er synd, synes jeg nu er, at presse citronen.  Det er stadig fine navne de har. Jeg skal også tit stave mit, selvom det er lige ud ad landevejen.

Anmeld

9. april 2013

LucieDelPesto

Jeg stemmer Villiam , synes det ser sødest ud og vil ellers sige at jeg synes det passer super til navnet Sebastian uanset hvilken stavemåde I vælger

Anmeld

9. april 2013

Tranebaer

W. Overvej udtalen især på engelsk.

Og nej på engelsk udtales V ikke som F! Det er på tysk.
På engelsk udtales W som lidt a la U, og man former munden som en kyssemund - rund og stikker læberne frem. V udtales som V, mens man sætter fortænderne i overmunden på underlæben og siger V.
Hør forskellen hvis du gør ovenstående og siger Very Well med overdreven brug af læberne.

På engelsk vil Villiam derfor ikke rigtig give mening.

Anmeld

9. april 2013

simone_jacobsen

annec skriver:

JJeJeghVores dreng hedder jo Sebastian, vi skal have en dreng mere om 9 ugers tid :-)

Jeg har en William så det stemmer jeg på

Anmeld

9. april 2013

emsaroto

William

Jeg synes ikke at Villiam ser færdigt ud? Altså .. hvis du forstår hvad jeg mener ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.