Anonym skriver:
Dejligt at snakke med en der ved noget om det!! 
Vi har nemlig også en grundplan på 115 kvm og vi skal både have ny gitterspær og nyt tag osv.
Ja det kan gå hurtig op ad. Så tror jeg vi skal spar lidt mere op.
Ved du hvor meget i kvm er 1.sal blevet?
Og hvor meget de har betalt til tegning og beregning?
Så tror jeg vi er godt med 
Jeg har følgende erfaringer fra familie og venner:
IBF-betontagstenstag med ekstra glansbelægning på bolig med høj rejsning, grundareal 112 kvm, isolering udadtil, fast undertag (meget vigtigt), ingen Veluxvinduer, ren tagflade med valm i begge ender ca. 110.000 kr, prisen er formentligt et sted mellem 150.000 - 200.000 kr i dag.
1. sal, ca. 80 kvm: Indvendig isolering (efter gamle regler), dampspærre og beklædning med plader og gipsflader, spånpladegulv, skunkrum i begge sider og loft i kip, ca. 160.000 kr.
1. sal, ca. 80 kvm: Komplet malerarbejde, loft i kip, færdigt resultat står hvidmalet og med finere glasvæv, 56.000 kr.
Hvis din mand er murer, så er det mærkeligt, at I vælger at lave 1. sal, som er tømrerarbejde, mens størstedelen af en tilbygning kan laves af en murer, der er ret mange kvm, der ikke kan udnyttes optimalt på en 1. sal i forhold til stueplan, og derudover er ejendomsvurderingen pr. kvm betydeligt højere i grundplan end på 1. sal, hvilket jo har en stor betydning, når I skal have boligen vurderet mhp. låneomkonvertering.
Jeg kender ikke til arkitektpriser, da arkitekttegningerne på vores hus blev betalt på anden måde.