billig arkitekt eller ingenør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.618 visninger
7 svar
1 synes godt om
9. april 2013

Anonym trådstarter

Hej jeg vil lige høre om i kender en billig arkitekt eller ingenør, som tegner hus? vi har et hus i en plan, vi ønsker mere plads og derfor vil vi få bygget en 1.sal?

Vi bor i Århus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2013

aarhusmor

Jeg kender ikke en billig, men tænker at du kan prøve at kontakte arkitektskolen i Århus og måske er der nogen elever der synes det kunne være spændende for få penge

Anmeld

9. april 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg kender ikke en billig, men tænker at du kan prøve at kontakte arkitektskolen i Århus og måske er der nogen elever der synes det kunne være spændende for få penge

Tak for svar, det kan jeg da lige prøve

Anmeld

9. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hej jeg vil lige høre om i kender en billig arkitekt eller ingenør, som tegner hus? vi har et hus i en plan, vi ønsker mere plads og derfor vil vi få bygget en 1.sal?

Vi bor i Århus

Er det den eneste løsning, I har på jeres pladsproblem?
Hvor meget budgetterer I med, det koster?
Vi har et vennepar, der fik lavet tegninger og regnet på det.

Anmeld

9. april 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Er det den eneste løsning, I har på jeres pladsproblem?
Hvor meget budgetterer I med, det koster?
Vi har et vennepar, der fik lavet tegninger og regnet på det.

Hvis jeg må spørge, hvormeget har det kostet for dem at få det tegnet og beregnet? evt. antal kvatratmeter?

Vi har nok 350.000 kr til rådighed ligenu, men min mand er murer så det er også et plus, de fleste ting kan han selv lave.

Anmeld

9. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hvis jeg må spørge, hvormeget har det kostet for dem at få det tegnet og beregnet? evt. antal kvatratmeter?

Vi har nok 350.000 kr til rådighed ligenu, men min mand er murer så det er også et plus, de fleste ting kan han selv lave.

Deres grundplan er 110 kvm, de har gitterspær, som jo selvfølgelig skulle udskiftes, men de havde et 2 år gammelt tag, som kunne lægges igen, så det var ikke den store udgift, men der skal jo efterisoleres op til de nye krav, der skal laves trappeopgang osv.
Det var meget tæt på vennepris, da tømrermester og kunde er brødre, men budgettet endte på 500.000 uden elastik til uforudsete udgifter. Det blev ikke lavet, da de kunne bygge ud for de samme penge, og udnyttelsesgraden er højere på kvm i grundplan i forhold til 1. sal..

Anmeld

9. april 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Deres grundplan er 110 kvm, de har gitterspær, som jo selvfølgelig skulle udskiftes, men de havde et 2 år gammelt tag, som kunne lægges igen, så det var ikke den store udgift, men der skal jo efterisoleres op til de nye krav, der skal laves trappeopgang osv.
Det var meget tæt på vennepris, da tømrermester og kunde er brødre, men budgettet endte på 500.000 uden elastik til uforudsete udgifter. Det blev ikke lavet, da de kunne bygge ud for de samme penge, og udnyttelsesgraden er højere på kvm i grundplan i forhold til 1. sal..

Dejligt at snakke med en der ved noget om det!!

Vi har nemlig også en grundplan på 115 kvm og vi skal både have ny gitterspær og nyt tag osv.

Ja det kan gå hurtig op ad. Så tror jeg vi skal spar lidt mere op.

Ved du hvor meget i kvm er 1.sal blevet?

Og hvor meget de har betalt til tegning og beregning?

Så tror jeg vi er godt med

Anmeld

9. april 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Dejligt at snakke med en der ved noget om det!!

Vi har nemlig også en grundplan på 115 kvm og vi skal både have ny gitterspær og nyt tag osv.

Ja det kan gå hurtig op ad. Så tror jeg vi skal spar lidt mere op.

Ved du hvor meget i kvm er 1.sal blevet?

Og hvor meget de har betalt til tegning og beregning?

Så tror jeg vi er godt med

Jeg har følgende erfaringer fra familie og venner:

IBF-betontagstenstag med ekstra glansbelægning på bolig med høj rejsning, grundareal 112 kvm, isolering udadtil, fast undertag (meget vigtigt), ingen Veluxvinduer, ren tagflade med valm i begge ender ca. 110.000 kr, prisen er formentligt et sted mellem 150.000 - 200.000 kr i dag.

1. sal, ca. 80 kvm: Indvendig isolering (efter gamle regler), dampspærre og beklædning med plader og gipsflader, spånpladegulv, skunkrum i begge sider og loft i kip, ca. 160.000 kr.

1. sal, ca. 80 kvm: Komplet malerarbejde, loft i kip, færdigt resultat står hvidmalet og med finere glasvæv, 56.000 kr.

Hvis din mand er murer, så er det mærkeligt, at I vælger at lave 1. sal, som er tømrerarbejde, mens størstedelen af en tilbygning kan laves af en murer, der er ret mange kvm, der ikke kan udnyttes optimalt på en 1. sal i forhold til stueplan, og derudover er ejendomsvurderingen pr. kvm betydeligt højere i grundplan end på 1. sal, hvilket jo har en stor betydning, når I skal have boligen vurderet mhp. låneomkonvertering.

Jeg kender ikke til arkitektpriser, da arkitekttegningerne på vores hus blev betalt på anden måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.