Stjerneskud skriver:
Hvad stiller man op med et adhd-barn under lock out?
Jeg har en søn der har fået tilbudt undervisning i de to første moduler tre dage om ugen. Det forvirrede drengen for meget så vi er nødt til at tage ham fri. Men han bliver mere og mere frustreret for hver dag der går, han kan ikke falde i søvn og er meget ked af det hele tiden.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at hjælpe ham. Sidder der nogle derude med gode ideer?
Åh - jeg er fuld af medfølelse for jer med børn der bliver så påvirket af lockouten.
Jeg vil foreslå at du laver et dagsprogram, så han ved hvad han skal lave hver dag han står op, og gerne det samme hver dag. Så kan der være indlagt aktiviteter der er skoleagtige (på det niveau han nu er), der har været mange sider foreslået på nettet med skoleopgaver, der kan være nogle praktiske aktiviteter, f.eks. at der skal cykles en tur hver dag, eller hoppe på trampolin, eller hvad i nur her, og så skemalagt fritid med det han gerne vil, som jeg kunne forestille mig f.eks. var computer.
Frutrationer kan opstå når de keder sig, eller ikke kan overskue en hel lang dag
Anmeld