ny i denne gruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.515 visninger
14 svar
1 synes godt om
8. april 2013

Daisy81

Hejsa! 

Så melder jeg mig i denne gruppe. Jeg er 31, bor i Vejle og har efter 6 år med maaaange overvejelser besluttet at jeg vil være singlemor.

Indtil nu har mit forløb været sådan:

Jeg gik til min læge i Januar måned for at få en henvisning til en Gynækolog. Det fik jeg uden problemer. Så ringede jeg for at få en tid hos Gynækologen, som først havde en tid 7 uger senere... det var nogle meget lange uger! 

I begyndelsen af marts var jeg til første samtale hos Gynækologen, hvor jeg også blev scannet.Hun forklarede at der skulle tages blodprøver på forskellige tidspunkter i Cyklus og så skulle der laves en HSU på dag 8 i næste cyklus. Det tidspunkt faldt så i påsken hvor klinikken havde lukket. 

Så lige nu venter jeg på at min næste mens. starter så jeg kan få bestilt tid til HSU. Jeg synes jeg er ved at blive lidt utålmodig efterhånden, vil jo gerne "rigtig" i gang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

Phoenix

Ville bare ønske dig held og lykke med projektet. Forhåbentlig bærer det frugt  

Anmeld

9. april 2013

vera80

Daisy81 skriver:

Hejsa! 

Så melder jeg mig i denne gruppe. Jeg er 31, bor i Vejle og har efter 6 år med maaaange overvejelser besluttet at jeg vil være singlemor.

Jeg gik til min læge i Januar måned for at få en henvisning til en Gynækolog. Det fik jeg uden problemer. Så ringede jeg for at få en tid hos Gynækologen, som først havde en tid 7 uger senere... det var nogle meget lange uger! 

I begyndelsen af marts var jeg til første samtale hos Gynækologen, hvor jeg også blev scannet.Hun forklarede at der skulle tages blodprøver på forskellige tidspunkter i Cyklus og så skulle der laves en HSU på dag 8 i næste cyklus. Det tidspunkt faldt så i påsken hvor klinikken havde lukket. 

Så lige nu venter jeg på at min næste mens. starter så jeg kan få bestilt tid til HSU. Jeg synes jeg er ved at blive lidt utålmodig efterhånden, vil jo gerne "rigtig" i gang...

Jeg vil også ønske al mulig held og lykke!

Må jeg spørge om du skal i behandling via det offentlige og er det normalt at man skal forbi en privat gynækolog først? Jeg troede egentlig bare at ens egen læge henviste direkte til sygehuset og så var man i gang...? Det er ikke for at snage, men blev bare lidt nysgerrig

Jeg er stadig ved at samle mod til at starte op, men havde ikke lige indtænkt så lange ventetider på det ene og det andet.

Anyways, håber du snart kommer i gang

Anmeld

9. april 2013

BabyMus

Daisy81 skriver:

Hejsa! 

Ville bare lige ønske dig held og lykke med det hele.

Jeg går også og overvejer og har gjort det de sidste års tid. Jeg fylder 29 om under 4 måneder, så jeg er også ved at skulle tage en beslutning inden for et par år. (:

Anmeld

9. april 2013

Mutti2B

Hvor er det spændende. Held og lykke med projektet

Jeg er selv mor til et donorbarn; en skøn datter fra aug 2012

Anmeld

9. april 2013

Daisy81

Phoenix skriver:

Ville bare ønske dig held og lykke med projektet. Forhåbentlig bærer det frugt  

Tak 

Anmeld

9. april 2013

esioul

Daisy81 skriver:

Hejsa! 

Mange gange held og lykke.

Anmeld

9. april 2013

Pige2009

Held og lykke 

Anmeld

9. april 2013

Daisy81

vera80 skriver:

Jeg vil også ønske al mulig held og lykke!

Må jeg spørge om du skal i behandling via det offentlige og er det normalt at man skal forbi en privat gynækolog først? Jeg troede egentlig bare at ens egen læge henviste direkte til sygehuset og så var man i gang...? Det er ikke for at snage, men blev bare lidt nysgerrig

Jeg er stadig ved at samle mod til at starte op, men havde ikke lige indtænkt så lange ventetider på det ene og det andet.

Anyways, håber du snart kommer i gang

Ja selvfølgelig må du spørge! 

Det er inden for det offentlige (eller, hun samarbejder i hver fald med det offentlige system). Hvis jeg skulle bruge de offentlige sygehuse, ville jeg skulle til Odense, Horsens eller Århus, og da jeg undersøgte det, var transport tiden næsten to timer med det offentlige - hver vej! Jeg kunne ikke lige overskue at skulle bruge så meget tid på transport, det passer også meget dårligt med mit arbejde. 

Jeg fandt så på nettet en gynækolog, som har "licens" til at inseminere, og da hendes klinik er 10 minutter fra hvor jeg bor, var det langt det nemmeste. Jeg skal selv købe Donorsæden, men selve behandlingen er gratis - hvis jeg fik en henvisning fra min læge først. 

Jeg var heller ikke forberedt på at der var så meget ventetid, men det må man jo så tage med.

Held og lykke med beslutningen..

Anmeld

9. april 2013

Daisy81

Mutti2B skriver:

Hvor er det spændende. Held og lykke med projektet

Jeg er selv mor til et donorbarn; en skøn datter fra aug 2012

Tak, og Tillykke med datteren...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.