Celina's dagbog (5 uger og slynge)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. juni 2009

JustAnotherName

Fredag den 26 juni 2009 - 5 uger gammel

Idag er du 5 uger gammel.

Vi var hos lægen igår til 5-ugers undersøgelse. Han synes du så rigtig fin ud.
Du blev målt til at være 55 cm. lang og veje 4340 gram. En rigtig fin størrelse.

Du er rigtig begyndt at smile til os nu. Det ser så dejligt ud!
Og nu er der så småt også ved at komme lidt lyde ud af dig, når vi snakker til dig. Før sitrede du og sagde lyde kun med luft. Man kunne fornemme at du virkelig gerne ville sige noget ....og nu er det så småt ved at komme, at du svarer tilbage med små lyde og hvin.

Idag har vi modtaget en ringslynge med posten, som mor har købt over nettet.
Jeg har været spændt på, om det ville kunne være en succes at bruge en slynge til dig - både så du kan ligge og være tæt på mig, og få nærhed og tryghed, men også så jeg kan få mere frie hænder til at ordne andre ting imens, og også så jeg bedre kan være sammen med Bianca, når jeg er alene med jer begge to.
Umiddelbart lader det til at kunne blive en rigtig god succes. Jeg fik dig lagt i slyngen uden besvær (endda helt uden instruktioner til hvordan ...men bagefter så jeg en video på nettet, hvor de gjorde nøjagtigt som jeg havde gjort også).
Du lå lige deri og kiggede et par minutter, og vupti - så sov du!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2009

TbCp

Altså altså er det allerede 5 uger siden
Hun er bare en rigtig køn lille pige og ser da ud til at hygge sig gevaldigt i slyngen

Anmeld

26. juni 2009

Vingummien

Wow tiden går altså stærkt, det er lidt vildt.

Hun er altså bare for kær, alles tiders smil, og hvor ligner hun bare sin søster rigtig meget

Tror altså jeg skal have sådan en slynge til vores næste barn i sted for en bæresele.

Anmeld

26. juni 2009

TbCp

suanne85 skriver:

Tror altså jeg skal have sådan en slynge til vores næste barn i sted for en bæresele.

Jeg har præcis samme tanke
Har set mig lun på de der vikler

Anmeld

26. juni 2009

JustAnotherName

suanne85 skriver:

Wow tiden går altså stærkt, det er lidt vildt.

Hun er altså bare for kær, alles tiders smil, og hvor ligner hun bare sin søster rigtig meget

Vi har også en bæresele. Men Celina er stadig lidt for lille til den. Enten sidder numsen som den skal og armene bliver tvunget op i luften fordi hullet til armene sidder for højt, ellers hænger numsen i luften og hun kommer til at hænge i armhulerne ....det dur jo ikke! Desuden må hun jo heller ikke sidde sådan for længe ad gangen endnu. Så der er slyngen altså smart, for der ligger hun jo nede i og kan sagtens tage sig en god lur. Og når hun bliver større og stærkere i ryggen, så kan man også bruge den sådan at hun kan sidde op i den.

Jeg var spændt på OM det overhovedet ville være noget for mig med sådan nogle slynger. Nu har jeg kun lige prøvet den af idag, men det var jo som sagt en succes, så jeg tror da faktisk, at jeg vil kunne gå hen og blive rigtig glad for at bruge den.

Jeg har hørt mange andre der bruger slynge sige, at de små bare falder i søvn med det samme ...og jeg har tænkt "ja jaa..." - Men det VAR faktisk tilfældet, da jeg lagde Celina derned i, så gik der mindre end 5 minutter før hun sov. Og hun lå deri længe og sov.

Så hvis hun fortsat bliver glad for slyngen, ja så gør jeg også!  

Anmeld

27. juni 2009

Ida.

Lina har lige været til sin 5-ugers undersøgelse idag - en uge for sent, men hverken vi eller lægen havde tid før. Vores tøser har næsten ens tal - Linas vægt siger 4280 gr og længden siger 56 cm.

Her i huset bruger vi en strækvikle, som jeg også brugte til Annika...det er genialt!! Men jeg vil også have købt mig en slynge, da den er hurtigere at tage på og ikke er nær så varm... Det er bare så smart, at man kan få lavet en masse selvom man har et barn, der gerne vil hænge på armen. Det er faktisk også lykkedes mig at amme i viklen - det er lidt besværligt, men kan lade sig gøre

Skøn det er hun i hvert fald din lille Celina

Knus Ida - der sidder oppe med en vågen Lina her kl. 00.21...gaab...

Anmeld

27. juni 2009

Bondepigen

Iiih jeg må altså også have sådan en slynge, hvis jeg er heldig at få et barn mere... For Celina ser da bare ud til at have det rigtig behageligt. Overvejede det faktisk osse til Emma, fordi jeg så kunne have mere frie hænder, men fik aldrig gjort alvor af det.

Anmeld

28. juni 2009

Vingummien

JustAnotherName skriver:

Vi har også en bæresele. Men Celina er stadig lidt for lille til den. Enten sidder numsen som den skal og armene bliver tvunget op i luften fordi hullet til armene sidder for højt, ellers hænger numsen i luften og hun kommer til at hænge i armhulerne ....det dur jo ikke! Desuden må hun jo heller ikke sidde sådan for længe ad gangen endnu. Så der er slyngen altså smart, for der ligger hun jo nede i og kan sagtens tage sig en god lur. Og når hun bliver større og stærkere i ryggen, så kan man også bruge den sådan at hun kan sidde op i den.

Jeg var spændt på OM det overhovedet ville være noget for mig med sådan nogle slynger. Nu har jeg kun lige prøvet den af idag, men det var jo som sagt en succes, så jeg tror da faktisk, at jeg vil kunne gå hen og blive rigtig glad for at bruge den.

Jeg har hørt mange andre der bruger slynge sige, at de små bare falder i søvn med det samme ...og jeg har tænkt "ja jaa..." - Men det VAR faktisk tilfældet, da jeg lagde Celina derned i, så gik der mindre end 5 minutter før hun sov. Og hun lå deri længe og sov.

Så hvis hun fortsat bliver glad for slyngen, ja så gør jeg også!  

Oki vildt, hun sov nok godt

Må os være en anden frihed når man kan have dem til at putte deri el ligge deri, så kan man lidt mere

Anmeld

28. juni 2009

lion

Hvor er tiden gået hurtig.

Der ligger hun jo fin, jeg kunne måske godt finde på at købe en slynge.
Hvor er hun fin på billederne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.