Hvornår har baby brug for sit eget værelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.176 visninger
8 svar
1 synes godt om
7. april 2013

banana3

Åh, her hjemme er vi pludselig blevet uenige om børneværelset?
vi bor i en stor lejlighed med 2 store stuer (tv-stue og spisestue)
derud over har vi 2 værelser, et værelse på 25 kvm som bliver brugt som kontor/andet og et værelse på 17 kvm som vi bruger som soveværelse. Jeg har længe haft en idé om at vores barn skulle have det lille værelse, og vi så skulle have det store som også skulle fungere som kontor. Min kæreste mener ikke at vi skal lave om på noget før vi flytter engang, ca om et lille års tid, og baby skal jo alligevel sove hos os. Jeg kan godt se at han ikke har behov for et værelse de første måneder, men tænker det kunne være rart med et rum til baby, hvor alle hans ting osv kan være ? Jeg havde nu nogle idéer inde i hovedet som jeg troede det skulle være, lidt omrykning af møbler osv, men lige pt lader det til jeg kun skal rykke rundt i hovedet

Hvornår havde i rigtig brug for at jeres barn havde et værelse, og hvornår brugte jeres børn værelset selv??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Min søn er 1 år og 10 mdr,  han har ikke sit eget værelse, men vi har ikke savnet at have et til ham,  han leger altid i det rum vi er, om det er i køkkenet eller i stuen. 

Hans legetøj har vi i stuen, vi rydder op om aften, så ikke stuen flyder til dagen efter.  Hans tøj er i puslebordet som står i vores soveværelse.

Vi føler ikke han har et behov for at have sit eget værelse,  han sover fint hos os og han ville ikke lege i et værelse hvor ikke vi var.

men det jo helt op til den enkelte familie at finde ud af hvad der passer bedst. 

Anmeld

7. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea var 8 mdr før hun kom på eget værelse og sove, nu er hun 4 1/2 år, og det er nok indefor det sidste år hun rigtig er begyndt at lege på sit værelse.,

Alberte er 9 mdr og hun sover stadig ved siden af mig i soverværelset. Dog er vi ved at ordne børneværelse til hende nu, fordi thea har fået nyt stort værelse.

Så jeg er nok enig med din kærste, selvom jeg sagtens ka forstå dig! Vh stine

Anmeld

7. april 2013

banana3

Tak for svar skønne piger! Det lader til at jeg sagtens bare kan tage det med ro, og tage et skridt af gangen Jeg elsker nu bare tanken om et børneværelse - lige så meget fordi vi nu har pladsen til det

Anmeld

7. april 2013

FrkZier

banana3 skriver:

derud over har vi 2 værelser, et værelse på 25 kvm som bliver brugt som kontor/andet og et værelse på 17 kvm som vi bruger som soveværelse. Jeg har længe haft en idé om at vores barn skulle have det lille værelse, og vi så skulle have det store som også skulle fungere som kontor. Min kæreste mener ikke at vi skal lave om på noget før vi flytter engang, ca om et lille års tid, og baby skal jo alligevel sove hos os. Jeg kan godt se at han ikke har behov for et værelse de første måneder, men tænker det kunne være rart med et rum til baby, hvor alle hans ting osv kan være ? Jeg havde nu nogle idéer inde i hovedet som jeg troede det skulle være, lidt omrykning af møbler osv, men lige pt lader det til jeg kun skal rykke rundt i hovedet

Hvornår havde i rigtig brug for at jeres barn havde et værelse, og hvornår brugte jeres børn værelset selv??

vi har ikke noget direkte babyværelse - vi har vores kontor hvor vi har indrettet den ene halvdel med puslebord og tilhørende og så er den anden halvdel stadig kontor.

så har jeg købt en 'skattekiste' til rangler og diverse som nok kommer til at stå i stuen ved siden af sofaen.

vuggen står ved siden(eller når vi har fået sat den op) af vores seng.

jeg må sige jeg er lidt enig med din kæreste, der er ingen grund til at indrette et helt værelse KUN til baby, det jo ikke fordi baby går på væreslset og leger

Anmeld

7. april 2013

MortilElias2010

banana3 skriver:

Vi havde et rum lige til formålet, så det gjorde vi klar under graviditeten. Det var en fantastisk proces - og det var som sådan ikke for at bruge det til at begynde med. Det var bare en anden mulighed for at byde ham velkommen og mentalt gøre os klar til blive forældre,  han sov og var alligevel vågen sammen med os hvor vi legede - men var glad for at have det, da han blev 4 måneder da han sov dårligt i soveværelset, da vi havde en oldgammel seng der knirkede helt sindssygt, så det forstyrrede Elias' nattesøvn, så der kom han ind i sin seng i sit værelse  Men det er jo så forskelligt hvornår et værelse bliver nødvendigt. En af mine veninder bor sammen med sin forlovede og sine to børn i en ejerlejlighed. Den er minimal så de sover alle i samme værelse, mor og far i egen seng - og hvert barn i sin seng - men i samme rum. Det blev nødt til at fungerer for dem og det gør det. Men nu nærmer tiden sig hvor det er ved at være nødvendigt for dem at flytte, da datteren er ca. 7 år og de rigtig gerne vil give hende sit eget værelse. 

Anmeld

7. april 2013

norenberg

Min den yngste har lige fået sit værelse da han blev 2 år, men er ikke flyttet der ind og sove endnu....det gør han først når han ikke våger om natten og vil have sin sut....eller med mindre han ikke kan sove ordentligt når hans lillesøster kommer om et par uger....og hun får også først sit eget værelse som 2 årig....

Anmeld

7. april 2013

raca

jeg syntes det er så inderligt klamt at skifte andre steder end med rindende vand.. særligt hvis man er hjemme i eget hjem.. jeg ville aldrig skifte i andet rum end badeværelset.. jeg skider heller ikke i  soveværelset.. lort og tis høre til på badeværeslet.. ergo er det der jeg skifter... også selvom rummet kun er 1,8mx 2.3 m

værelse til deres legetøj her de fåret når de var ca 1 år, men kunne snilt havde ventet længre, men på et tidspunkt kommer dr så meget at det invadere stuen..så der er det rat med et særskildt rum til det.

de har sovet ved os til de var klar til at komme på eget værelse, dvs ca 2 år... de kommer så stadig ind indimellem hvis de har behov for det men de starter på eget værelse..

nå men vi savnede ikke at de havde ders eget værelse før de var 2 og de leger ikke ret tit derinde men derimod oppe i stuen.

Anmeld

7. april 2013

Wik

Du skal selvfølgelig have plads, til babyting og puslebord med videre. Men synes ikke børn har brug for deres efet værelse før de er 2 år, med mindre man selv, eller barnet har brug for et roligt værelse de kan sove selv på. Vi har først fået behov og plads nu hvor vores datter er 2,5. De er jo der hvor I istarten så de leger på gulvet i stuen, eller på et legetæppe, og de sover i sengen eller i deres egen seng i soveværelset. 

Men det er sjovt for mænd har sjældent samme behov for ting, tøj og et værelse til børnene, som vi kvinder synes at have. Min mand har fået et værelse til kontor mv. indtil nummer 2 bliver 2, og det er helst sikkert hans behov Men da jeg ved med min første at jeg ikke skal bruge værelset før om et par år, så går det hele nok. 

Så vent med det til du synes barnet har et behov.Synes jeg 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.