Åh, den er svær. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

517 visninger
7 svar
4 synes godt om
7. april 2013

Anonym trådstarter

Vi har endnu ikke rigtigt snakket navne, da vi føler vi godt kan vente til vi kender kønnet. Og dog har vi snakket lidt.

Vi er næsten begge fast besluttet på at babyen skal hedde William hvis det bliver en dreng. Men men men, nu er jeg blevet HELT vild med Villads, og kæresten synes bare det er et mærkeligt navn.

Men pigenavne, det lidt vi har snakket om det, har vi bare svært ved at finde nogle.

Min kæreste tænker i Emma, Laura og den retning, men jeg synes bare det er alt for almindelige navne, forstået sådan at der er mange der hedder det.
Men jeg ønsker absolut heller ikke mit barn skal have et af de meget specielle navne, hvor folk nok tænker ''Ej, det løgn''. Ikke for at støde nogle.

Det er så svært med disse navne, og man skal jo helst være 100% enige, for det er jo trodsalt et navn vi og vores barn skal leve med resten af livet.

Vi har i forvejen Benjamin. Så hvis i evt har nogle ideer, må i gerne komme med dem.

Er ikke helt sikker på hvad jeg ville med dette indlæg, men synes bare det er fustrerende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

Tulipan

Prøv at skrive fx 10 pigenavne og 10 drengenavne ned på papir hver uden den anden ser det. Og så se hvilke I har til fælles. Kan være det hjælper. 

Anmeld

7. april 2013

Miss Kat

Jeg kan i så fald oplyse dig om at William ligger nr. 1 eller 2 som det mest anvendte drengenavn.

http://www.baby-navne.dk/populaere-navne/ (denne liste er så fra 2011, men er ret sikker på at ca. det samme gælder for 2012.)

Men det vigtigste er jo også, at I finder et navn, som bare føles rigtigt for jer - populært eller ej.

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Jeg kan i så fald oplyse dig om at William ligger nr. 1 eller 2 som det mest anvendte drengenavn.

http://www.baby-navne.dk/populaere-navne/ (denne liste er så fra 2011, men er ret sikker på at ca. det samme gælder for 2012.)

Men det vigtigste er jo også, at I finder et navn, som bare føles rigtigt for jer - populært eller ej.

Lige præcis. Har faktisk kun mødt få igennem mit liv som hed/hedder William.

Men kender bare så mange Laura, Louise, Emma osv.

Så det er på den måde jeg mener.

Har det blandt andet også sådan, at hvis nogen i min familie hedder det, eller mine venner eller deres børn, så bruger jeg ikke navnet.

Anmeld

7. april 2013

LMX

Jeg er helt tosset med pigenavnet Aura, men det ville min kære kæreste ikke høre tale om. Så vi har fået en lille Zara Marie. Den specielle stavemåde er min idé da jeg er ret vild med specielle navne.

Anmeld

7. april 2013

Miss Kat

Anonym skriver:

Lige præcis. Har faktisk kun mødt få igennem mit liv som hed/hedder William.

Men kender bare så mange Laura, Louise, Emma osv.

Så det er på den måde jeg mener.

Har det blandt andet også sådan, at hvis nogen i min familie hedder det, eller mine venner eller deres børn, så bruger jeg ikke navnet.

Nej, det forstår jeg godt, det ville jeg heller ikke gøre. Så er navnet lissom "brugt", selvom det jo naturligvis ikke bør betyde noget, for børnene er jo unikke individer alligevel. Men forstår godt, hvad du mener.

Anmeld

7. april 2013

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Nej, det forstår jeg godt, det ville jeg heller ikke gøre. Så er navnet lissom "brugt", selvom det jo naturligvis ikke bør betyde noget, for børnene er jo unikke individer alligevel. Men forstår godt, hvad du mener.

Præcis.
Og jeg skal heller ikke bestemme hvad familie eller venner døber deres børn, men tror ærligt jeg måske ville blive lidt "skuffet" hvis en i min familie døbte sit barn det samme som mit. Og derfor vil jeg heller ikke gøre det.

Anmeld

9. april 2013

Pigent

Så får du lige en masse forslag 

Benjamin og 

Karoline

Mathilde

Celina

Sophie/Sophia

Melina

Emmelie/Emily

Naja/Naya

Nicole

Filippa

Rebekka 

Regitze 

Athena 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.