Ideer til leg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
5 svar
3 synes godt om
6. april 2013

Rixer

Hej

Jeg arbejder med omgangstone i en børnehave, er der nogen der ved, hvilke lege jeg kan lave med børnene 4-5 års alderen som omhandler omfavne hinanden, omgangstone. Ideerne skal helst være indendøre i et tumlerum f.eks.

mvh..

Rix

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

Rixer

Nogen med forslag

Jeg har selv noget opvarmningsmusk, når musikken stopper så skal man holde hinandens ben f.eks.

efterfølgende har jeg Hvem har taget mit kødben

er der andre forslag ??

Anmeld

7. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

I thea's bh har de noget der hedder Trin for Trin, hvor de lære hvordan man omgåes hinanden, snakke pænt, trøste osv. 

Ved ik om det måske ku være noget. Det hedder som sagt Trin for Trin. Vh stine

Anmeld

7. april 2013

Rixer

Jo måske

Hvad er det for noget leg ??

Anmeld

7. april 2013

MortilElias2010

Rixer skriver:

Jo måske

Hvad er det for noget leg ??

Jeg ved at både institutionerne i Vejle og Hedensted har fået til alle deres institutioner, så prøv at Google på det - Trin for Trin. 

Så er der fri for mobberi hvor alle børn får hver deres helt egen bamse til at have i institutionen. Deres bamseven, prøv at Google det også 

Anmeld

9. april 2013

Rixer

Jeps

Jeg har fået til opgave at beskrive legene.. altså hvad er kunsten bag legene, hvad skal de kunne gøre..

Jeg kunne også koble Lillemyr på der gør at de har den indre motivaiton til at lege disse lege, for hvis de ikke havde det havde de ikke lysten også var ugidelig og det er i håb om det bliver de ikke..

Kan jeg f.eks. godt skrive at jeg laver disse lege i forbindelse med vores lærerplanstema en god omgangstone. Det handler om at børnene kommer i fælleskab med hinanden hvor de har det godt og det handler om at de er i stand til at komme i relationer til andre, sådan de ikke søger samme personer, de er hver dag sammen med. Så er der alder på tværs, hvor relationen og dialogen mellem børnene som møder andre børn, de ikke er sammen til hver dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.