Glukosebelastning...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
5 svar
1 synes godt om
6. april 2013

Juni-barn

Hey piger..

er der andre end mig der undre sig over hvorfor man bliver indkaldt til det selvom der INGEN tegn er på sukkersyge? 

Den eneste grund de har er min bmi var lidt for høj da jeg blev gravid, men min vægt siger kun +3 kg nu og er i uge 29... 

Jeg skal det tirsdag, men føler sQ lidt jeg spilder tiden når jeg ikke har symptomer på noget... 

Håber man kan hjælpe mig lidt meaften afklaring... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

FrkZier

Juni-barn skriver:

Hey piger..

er der andre end mig der undre sig over hvorfor man bliver indkaldt til det selvom der INGEN tegn er på sukkersyge? 

Den eneste grund de har er min bmi var lidt for høj da jeg blev gravid, men min vægt siger kun +3 kg nu og er i uge 29... 

Jeg skal det tirsdag, men føler sQ lidt jeg spilder tiden når jeg ikke har symptomer på noget... 

Hvis dit bmi er for højt når du bliver gravid er du jo i risikogruppen for at udvikle graviditets betingetsukkersyge - også selvom du ikke har taget særlig meget på

Anmeld

6. april 2013

mth1987

Jeg ska ha taget det to gange men har ikk fået taget den tidlige endnu da jeg ikk kan faste uden at blive sindssyg dårlig og svimmel. Jeg havde også et bmi der gjorde at jeg sku og så fødte jeg en pige på 4550 g som er grænsen så jeg skal ha tager den to gange.

jeg synes også det er hul i hovedet men på den anden side ska vi nok bare være glade for at der er nogen som tilbyder at holde øje med alt går godt

Anmeld

6. april 2013

AnthonsMor

Juni-barn skriver:

Hey piger..

det at din bmi er for høj er et symptom i sig selv
det gør at du er i risikogruppe for at udvikle graviditetssukkersyge..
jeg havde heller ingen andre symptomer end overvægt..

Anmeld

6. april 2013

StudPsyk

Jeg synes nu ikke det er urimeligt eller dumt, for det udgår jo altså en risiko for barnet, såfremt du udvikler det og det ikke opdages - jeg ser det som en god service, selvom det ikke er særlig spændende!

Jeg fik den to gange:
1: pga overvægt
2. pga min datters fødselsvægt

Dér vil jeg så sige, at jeg synes det var lidt træls at skulle have den lavet anden gang. For man skal have lavet den hvis første barn havde fødselsvægt på 4500 gram eller mere, og Rose var altså kun '4240' - men lægen mente det var "tæt nok på" - Men hvis det er den tankegang man har, burde man vel sætte grænsen ned til 4000 gram.

Men anyway, det er rart de passer på os gravide og vores børn!

Anmeld

6. april 2013

Clisolka

Jeg havde heller ikke andet end en lidt for høj BMI - men jeg er nu glad for at jeg fik den, for jeg bestod ikke 2. gang  De passer jo godt på os gravide.

Jeg slipper heldigvis for glukosebelastningen denne gang, for jeg har sukkersyge, så jeg bliver tjekket endnu mere i hoved og r*v...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.