Hvordan er det nu det er? (HPV-vaccine)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.679 visninger
28 svar
0 synes godt om
6. april 2013

Karla

Hej piger

Hvordan er det nu det er med den HPV vaccine? Man må ikke få den som gravid vel?

Jeg mangler mit 3. stik, som jeg skulle have i juli. Men nu er jeg jo så gravid. Kan jeg nøjes med at få det sidste stik i december, når jeg har født så, eller skal jeg starte helt forfra?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

Juliekp

Karla skriver:

Hej piger

Hvordan er det nu det er med den HPV vaccine? Man må ikke få den som gravid vel?

Jeg mangler mit 3. stik, som jeg skulle have i juli. Men nu er jeg jo så gravid. Kan jeg nøjes med at få det sidste stik i december, når jeg har født så, eller skal jeg starte helt forfra?

Ved ikke om man må få den når man er gravid, men vil tro du godt kan vente...

Med mig gik der 1 1/2 år ca fra 2 til 3 stik

Anmeld

6. april 2013

Karla

Juliekp skriver:

Ved ikke om man må få den når man er gravid, men vil tro du godt kan vente...

Med mig gik der 1 1/2 år ca fra 2 til 3 stik

Okay, så burde jeg godt kunne rykke det fra juli til december tak for svar

Anmeld

6. april 2013

Toeffe87

Jeg blev gravid lige da jeg skulle til at have stik nr 2. Og der sagde min læge at det kunne jeg ikke få pga graviditeten.
Hun sagde at jeg skulle starte helt forfra efter fødslen.

Anmeld

6. april 2013

Gittemor09

jeg har lige fået brev omkring det...

er ikke 100% med på hvad det er... jo mod livmoderhalskræft ikke??

men gør stikkende ondt?? er det noget man vil være øm over bagefter?

Anmeld

6. april 2013

Karla

Toeffe87 skriver:

Jeg blev gravid lige da jeg skulle til at have stik nr 2. Og der sagde min læge at det kunne jeg ikke få pga graviditeten.
Hun sagde at jeg skulle starte helt forfra efter fødslen.

Okay, jeg skal til lægen i næste uge, så må jeg høre ham ad. Jeg synes man hører så meget forskelligt. Kender nogle hvor der gik over et år mellem stikkene, fordi de reagerede dårligt på dem. Men må hellere lige vende det med lægen han må vide det

Anmeld

6. april 2013

Karla

Gittemor09 skriver:

jeg har lige fået brev omkring det...

er ikke 100% med på hvad det er... jo mod livmoderhalskræft ikke??

men gør stikkende ondt?? er det noget man vil være øm over bagefter?

Jo det er mod livmoderhalskræft

Det er ligesom en almindelig vaccine. Et lille stik i armen. Jeg blev en lille smule øm lige omkring stikket, men kun hvis man trykkede på det. Efter det første stik fik jeg feber og blev lidt dårlig, men mærkede intet anden gang

Anmeld

6. april 2013

Gittemor09

Karla skriver:

Jo det er mod livmoderhalskræft

Det er ligesom en almindelig vaccine. Et lille stik i armen. Jeg blev en lille smule øm lige omkring stikket, men kun hvis man trykkede på det. Efter det første stik fik jeg feber og blev lidt dårlig, men mærkede intet anden gang

tusind tak for dit svar

jeg er virkelig hunderæd for nåle... sådan virkelig at jeg ryster.... kan heller ikke have det når ungerne skal stikkes

Anmeld

6. april 2013

Karla

Gittemor09 skriver:

tusind tak for dit svar

jeg er virkelig hunderæd for nåle... sådan virkelig at jeg ryster.... kan heller ikke have det når ungerne skal stikkes

Jeg er bestemt heller ikke meget for nåle. Men hvis jeg kan undgå at se nålen plejer det at gå meget godt og det tager et par sekunder, så er det overstået

Anmeld

6. april 2013

Gittemor09

Karla skriver:

Jeg er bestemt heller ikke meget for nåle. Men hvis jeg kan undgå at se nålen plejer det at gå meget godt og det tager et par sekunder, så er det overstået

puhaaa bare tanken om sådan en nål giver mig kuldegysninger

men må nok bide i det sure æble, og ringe til lægen i næste uge, så det kan overståes...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.